يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
عجب شیر پرس - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از سنددار شدن اراضی کشاورزی بدون سند آذربایجان شرقی تا پایان ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای فتحی گفت: استان  آذربایجان شرقی از نظر صدور سند برای اراضی کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد که این موفقیت نتیجه همکاری کشاورزان اداره کل ثبت اسناد و امور اراضی کشاورزی استان است و همچنان با سرعت بیشتر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تا قبل از دولت سیزدهم برای ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سند صادر شد افزود: این رقم در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم با بیش از ۱۶ برابر رشد به ۴۵۶ هزار هکتار رسید.

آقای فتحی اظهار کرد: ۱۰ درصد امور حوزه کشاورزی مربوط به امور اراضی است اما ۹۰ درصد حاشیه‌ها از این حوزه نشات گرفته و تعیین تکلیف اراضی که محل تداخل منابع طبیعی و کشاورزان است از اولویت‌های جهادکشاورزی است.

وی با اعلام اینکه از مجموع سه هزار و ۱۰۰ پلاک موجود در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی یک هزار و ۷۰۰ مورد آن بدون تداخل است گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال در دیگر پلاک‌ها تداخل موجود را برطرف کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین از تلاش و پیگیری این سازمان برای پرداخت مطالبات کلزاکاران استان خبر داد و افزود: قسمت عمده‌ای از مطالبات پرداخت شده و جهادکشاورزی پیگیر این موضوع تا رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد بود.

آقای فتحی ادامه داد: البته کشت کلزا در قالب کشت قراردادی و از سوی تعاون روستایی انجام شده و یکی از شرکت‌های این تعاونی کلزا‌ها را خریداری کرده و به یک واحد روغن کشی فروخته است که با طی شدن روند قانونی و اداری قول داده شده که مطالبات تا پایان ماه امسال پرداخت شود و من از این بابت از کشاورزان استان عذرخواهی می‌کنم.

وی گفت: اگر محصولات کشاورزی خسارت دیده باشد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تامین منابع وام‌ها و تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان شامل استمهال می‌شود و با اولویت بندی از سوی بانک‌های عامل این تسهیلات از کلان تا خرد مشمول مهلت دهی می‌شود.

آقای فتحی در مورد یکپارچه سازی اراضی کشاورزی نیز با بیان اینکه عمده مشکل ما در این زمینه خود کشاورزان هستند گفت: اگر کشاورز مایل به یکپارچه سازی باشد شامل موارد تشویقی نیز می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: