يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
عجب شیر پرس - معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: ۷۹ نفر از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نهایی کردند و هفت نفر از آنان زن هستند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرفارسی، «داود اسدیان» روز یکشنبه افزود: ۹ نفر از این تعداد در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۷ نفر در فاصله سنی ۳۵ تا ۴۰ سال و ۱۳ نفر در بازه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال هستند.

داود اسدیان، فرماندار مراغه

وی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان دارای سن ۴۵ تا ۵۰ سال را ۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۴ نفر بین ۵۰ تا ۵۵ سال و ۱۰ نفر در بازه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال قرار دارند، چهار نفر در بازه سنی ۶۰ تا ۶۵ هستند و یک نفر بالای ۶۵ سال سن دارد.

بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر بین ۳۵ تا ۴۰ سال سن دارند

به گفته «اسدیان» ۱۳ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۶۲ نفر کارشناسی ارشد، سه نفر کارشناسی و یک نفر حوزی است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان دارای سوابق ایثارگری هستند، اضافه کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام اسامی ۱۴۱ متقاضی در این حوزه انتخابیه وجود داشت که ۱۲۳ نفر از آنان برادر و ۱۸ نفر خواهر بودند.

هیئت اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان تا ۱۸ آبان ماه جاری فرصت دارد تا صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان را بررسی کرده و گزارش عدم تایید یا عدم احراز را در ۱۹ و ۲۰ همین ماه به داوطلبان اعلام کند.

مقایسه نسبت ثبت‌نام در مراغه با استان

یکهزار و ۳۲۳ نفر از ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان‌شرقی در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که با احتساب جمعیت حدود چهار میلیون نفری استان، از هر سه‌هزار و ۳۰ نفر، یک نفر داوطلب شده است.

ثبت‌نام یک نفر از هر چهار هزار و ۵۰ نفر در مراغه

ثبت‌نام یک نفر از هر سه‌هزار و ۳۰ نفر در آذربایجان‌شرقی

گفتنی است حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر با حدود ۳۲۰ هزار نفر جمعیت نیز هشت درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی را دارا بوده و در این حوزه نیز از هر چهار هزار و ۵۰ جمعیت، یک متقاضی برای ورود به مجلس دوازدهم ثبت‌نام کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: