شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
عجب شیر پرس - دادستان مرکز اردبیل از دستگیری ۲۱ نفر از اراذل و اوباش بنام اردبیل خبر داد و گفت: سرکردگان اصلی باند‌های شرارت بازداشت شدند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلال آفاقی دادستان مرکز اردبیل  از برخورد عبرت‌آموز دستگاه قضایی با ناامن‌کنندگان جامعه خبر داد و اظهار داشت: پیرو دستگیری چند روز گذشته ۱۹ نفر از اراذل و اوباش در اردبیل، دو نفر از سرکرده‌های اصلی نیز به نام‌های (الف، س) و (س، ق) متهم درگیری مسلحانه اخیر منجر به قتل در منطقه چهارراه حسینیه اردبیل توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند.

دادستان مرکز استان اردبیل از دستگیری سرکردگان اراذل و اوباش و باند‌های شرارت اردبیل خبر داد و افزود: نامبردگان طی یک عملیات پیچیده و حسب دستورات ویژه قضایی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت اطلاعات در مخفیگاه‌های خود واقع در تهران دستگیر شدند.

 وی با بیان اینکه در پی اجرای طرح اخیر برای جمع‌آوری و دستگیری اراذل و اوباش در اردبیل، نامبردگان با احساس ناامنی در استان به دلیل تعقیب دادستانی از اردبیل پا به فرار گذاشته و متواری شده بودند، تصریح کرد: با رصد اطلاعاتی صورت گرفته و با وجود تمامی شگرد‌ها برای عدم امکان شناسایی و جابه‌جایی مرتب محل اقامت و تعویض مستمر خطوط ارتباطی و ...، نهایتا در تهران شناسایی و در چنگ قانون گرفتار شدند.

وی افزود: دادستانی اردبیل صیانت از امنیت و آسایش و آرامش مردم شریف و ولایتمدار استان را خط قرمز خود می‌داند و همانطوری که قبلا به مردم وعده داده شده بود، نفرات اصلی گرداننده باند‌های اراذل و اوباش، نیز شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان انقلاب و عمومی مرکز اردبیل افزود: هر پدیده ضد اجتماعی که در جامعه ایجاد می‌شود نیاز است که در زمان به موقع و با فرصت‌شناسی با پیش‌بینی، رصد و نظارت آن را مدیریت کرد در غیر این صورت می‌تواند مشکل‌ساز شود.

وی اظهار کرد: بحث اراذل و اوباش پدیده‌ای قابل کنترل است و اگر این افراد کنترل نشوند می‌توانند به پیاده نظام دشمن تبدیل و امنیت شهروندان و جامعه را به مخاطره بیندازد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ادامه داد: اراذل و اوباش نباید پا به اقدامات مجرمانه بگذارند و می‌بایست نگاه متولیان امور در این حوزه متفاوت باشد و افرادی که در منطقه شرارت می‌کنند در هر سطحی که باشند به طور دائم رصد، دعوت و ارشاد شوند البته رصد‌ها هدفمند با اشرافیت کامل باشد.

آفاقی اضافه کرد: برخورد دستگاه قضایی در مقابل جرم قدرت‌نمایی با قمه و سلاح و اقدامات خشن باید عبرت‌آموز و بازدارنده باشد و در نظر داشت قانون افرادی را که به صورت گسترده با دست بردن به سلاح چه سرد و گرم ایجاد نا‌امنی می‌کنند محارب و مفسد فی‌الارض شناخته به همین دلیل برای رسیدگی به جرائم اراذل و اوباش شعب ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل شده است.

وی یادآور شد: هیچ مماشاتی در برخورد با پدیده اراذل و اوباش صورت نخواهد گرفت چرا که همه در مورد تامین امنیت مردم با برخورد با این افراد مسئولیت شرعی و قانونی داریم و در جامعه اسلامی حتی یک نفر اراذل و اوباش هم زیاد است.

آفاقی تاکید کرد: در هیچ نظام حقوقی و جامعه‌ای جرایم خشن قابل تحمل نیست، به همین دلیل پیشگیری کیفری در مقابله با مرتکبان این دسته از جرائم از اولویت‌های دستگاه قضایی است و قاطعانه از اقدامات پلیس در تامین امنیت مردم حمایت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: اراذل و اوباش باید بفهمند در صورتی که خطایی انجام دهند با برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

وی افزود: برای برخورد با کسی که با دست بردن به سلاح ایجاد ناامنی می‌کند نیاز به شاکی خصوصی نیست و از این تاریخ هر فردی که با دست بردن به سلاح ایجاد نا‌امنی کند به عنوان محارب شناخته شده و مجازات آن اعدام است و با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

آفاقی تاکید کرد: دستگیری اراذل و اوباش در اردبیل در پاسخ به دغدغه و مطالبه به حق شهروندان و در راستای صیانت از امنیت و آرامش عمومی و اجرای قانون همچنان ادامه خواهد داشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: