يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
عجب شیر پرس - رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اعلام خبر انهدام یک باند شماره‌گذاری خودرو‌های لوکس، شگرد قاچاقچیان برای پلاک کردن این خودرو‌ها را توضیح داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا درباره اینکه خودرو‌های لوکس قاچاق چگونه به شهر‌ها می‌رسند، گفت: خودرو‌های لوکس قاچاق به وسیله کشتی‌ها به خور‌ها آورده می‌شوند و در آنجا بارگیری می‌شوند و اکثراً شبانه به مقاصد شهر‌ها از جاده‌های فرعی حرکت می‌کنند.

وی افزود: اغلب این خودرو‌ها "پورشه"، "بنز"، "لندکروز" و ... هستند که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این خودرو‌ها چگونه پلاک می‌شوند و در شهر تردد می‌کنند، تصریح کرد: این خودرو‌ها به صورت قانونی پلاک نمی‌شوند چراکه فاقد مدارک قانونی هستند.

رحیمی با بیان اینکه برخی از افراد با روش‌های غیرقانونی، پلاک‌هایی برای این خودرو‌ها تهیه می‌کنند، گفت: به عنوان مثال یک بنز قدیمی در زمان‌های قدیم به صورت رسمی توانسته از پلیس راهنمایی و رانندگی پلاک دریافت کند چرا که آن زمان آن مدل ماشین قانونی وارد کشور شده بود و برای پلاک کردن مشکلی نداشت.

وی ادامه داد: حال این افراد، پلاک را از روی آن مدل بنز قدیمی باز می‌کنند و بر روی یک بنز جدید که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده، نصب می‌کنند.

سردار رحیمی بیان کرد: اخیراً ماموران پلیس امنیت اقتصادی باندی را شناسایی کردند که این نوع پلاک‌ها را خرید و فروش می‌کنند یا حتی اجاره می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد، درآمد بالایی از این نوع معاملات دارند و در برخی مواقع تنها با خرید و فروش این پلاک‌ها، پول خرید یک خودروی بنز را به دست می‌آورند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون آمار کشف خودرو‌های لوکس قاچاق نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: