يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
عجب شیر پرس - معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: هزار و ۷۴۴ داوطلب در این استان تا پایان یافتن مهلت قانونی ثبت‌نام، برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی قطعی کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سیدهادی طباطبایی روز شنبه افزود: از این تعداد داوطلب هزار و ۵۰۸ نفر مرد و ۲۳۶ نفر زن هستند.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: ۶۵ نفر از ثبت نام شدگان دارای تحصیلات کارشناسی و کمتر از کارشناسی، هزار و ۳۷۲ نفر تحصیلات کارشناسی ارشد، ۲۵۳ نفر دکتری و ۵۴ نفر نیز با تحصیلات حوزوی نام نویسی کرده اند.

وی افزود: ۶۳ نفر از داوطلبان پیش از این سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را داشته اند.

طباطبایی ادامه داد: حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ثبت نام ۸۹۲ نفر و حوزه انتخابیه قوچان و فاروج با ۵۴ ثبت‌نامی به ترتیب بیشترین و کمترین شمار ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان داشت: ۵۱۵ داوطلب بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۶۵۱ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۴۶۲ داوطلب بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۱۱۶ نفر نیز بالای ۶۰ سال دارند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هزار و ۱۱۷ داوطلب ثبت نام کرده بودند.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج نماینده سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات است.

همچنین این استان ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: