شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
عجب شیر پرس - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: جوجه‌ریزی در این استان طی مهرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رضا بهراملو روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۶ هزار و ۲۲۴ تن تولید گوشت مرغ استان در ماه گذشته بوده که این میزان، ۲ هزار و ۴۳۰ تن نسبت به مهر ماه سال پیش افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان جوجه‌ریزی استان در ماه گذشته سه میلیون و ۱۴۳ هزار قطعه گزارش شده که بیش از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه میانگین تحقق تعهد جوجه‌ریزی مهرماه در کشور ۸۸ درصد بوده است افزود: تلاش برای افزایش جوجه‌ریزی و افزایش تولید گوشت مرغ در همدان مضاعف است که در این بین تولیدکنندگان نقش بسزایی دارند.

وی یادآور شد: عملکرد جوجه‌ریزی طی مهر ماه در شهرستان‌های تویسرکان ۱۵۴ درصد، رزن و درگزین ۱۱۶ درصد، ملایر ۱۱۳ درصد و اسدآباد ۹۸ درصد بود.

بهراملو تصریح کرد: گام نخست اجرای تعهد جوجه‌ریزی برای تامین مطمئن مرغ مورد نیاز شهروندان استان و ارسال مازاد به سایر نقاط کشور و در گام بعدی ارتقای کیفیت تولید در دستور کار سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: مکاتبات و پیگیری‌ها جدی در راستای واردات گوشت قرمز گرم و منجمد به استان انجام شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: