يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
عجب شیر پرس - معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۴۵۱ داوطلب نمایندگی مجلس با بارگذاری اطلاعات، ثبت‌نام خود را برای رقابت‌های انتخاباتی مجلس دوازدهم قطعی کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رضا قاسمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به انتقال داده بین مرکز پنجره واحد انتخابات وزارت کشور با سامانه‌های دیگر هنوز آمارها در این حوزه قطعی نشده و ما منتظر نهایی شدن آمار ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در این استان هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: از مجموع ۸۹۴ نفر پیش ثبت نامی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تابستان امسال ثبت نام ۴۵۱ نفر تاکنون قطعی شده است که ۵۱ درصد پیش ثبت نامی‌ها را شامل می‌شود.

قاسمیان گفت: از این تعداد ۲۰۳ نفر از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، ۶۴ نفر از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، ۳۹ نفر از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت، ۸۶ نفر از حوزه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز و ۵۴ نفر نیز از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر هستند.

وی ادامه داد: ۳۸ نفر از این داوطلبان برابر هشت درصد زن هستند و ۹۲ درصد از ثبت نامی‌ها را مردان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۶۸ درصد داوطلبان در گروه سنی زیر ۵۰ سال و ۳۲ درصد نیز در گروه سنی بالای ۵۰ سال قرار گرفته اند و خود را برای رقابت مجلس دوازدهم آماده می‌کنند.

قاسمیان اظهار کرد: ۱۶ درصد داوطلبان تحصیلات مقطع دکترا، ۷۸ درصد مدرک کارشناسی ارشد، ۶ درصد مدرک لیسانس و یک درصد نیز تحصیلات حوزوی دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر از داوطلبان مشمول ماده ۳۲ بودند که باید در مهلت تعیین شده از سمت دولتی و مدیریتی خود استعفا می‌دادند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: