شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
عجب شیر پرس - نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: درجه‌بندی مشاوران املاک هیچ تاثیری در قیمت مسکن و پایین آوردن هزینه‌های اجاره نمی‌گذارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی درباره درجه‌بندی مشاوران املاک گفت: درجه‌بندی مشاوران املاک به‌غیر از اینکه جیب مردم را خالی کند چیز دیگری ندارد.

وی ادامه داد: با درجه‌بندی مشاوران املاک در نهایت می‌خواهند بگویند که فلان بنگاه درجه فلان است چون یک چای پررنگ و یا قهوه به مشتری می‌دهد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: این‌طور نیست که یک قراردادی که در بنگاه درجه پایین نوشته شده ارزش حقوقی‌اش کمتر از قراردادی باشد که در یک بنگاه درجه بالا نوشته شده است.

آصفری اظهار کرد: به اعتقاد من درجه‌بندی مشاوران املاک، جیب مردم را بیشتر خالی کردن است چون هیچ تاثیری در قیمت مسکن نمی‌گذارد و تاثیری هم در پایین آوردن هزینه‌های اجاره و غیره ندارد و صرفا به عنوان یک امتیاز برای بنگاه در نظر گرفته شده چون خدماتی مثل پذیرایی از مشتری در بنگاه ارائه کرده است لذا این امر هیچ خروجی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: درجه‌بندی مشاوران املاک هیچ تاثیری در کاهش قیمت مسکن و کم کردن هزینه‌های مسکن و اجاره‌بها نمی‌گذارد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در پایان درباره مشاوران املاک بدون مجوز گفت: وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی اتاق اصناف برنامه‌ریزی کردند تا با مشاوران املاک بدون مجوز که در بازار مسکن قیمت‌های حبابی ایجاد می‌کردند برخورد کنند لذا مشاوران املاک بدون مجوز باید برای فعالیت مجوز بگیرند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: