شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
عجب شیر پرس - دانشمندان رباتی را طراحی کرده اند که می‌تواند به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان رباتی با پنج «انگشت» ساخته اند که می‌تواند برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه مورد استفاده قرار گیرد، به گونه‌ای که این ربات می‌تواند علائم توده‌های سرطانی احتمالی را اسکن کند.

 به زنان توصیه می‌شود که به طور مرتب از نظر وجود توده بدن خود را چک کنند، اما بسیاری از آن‌ها این کار را فراموش می‌کنند یا مطمئن نیستند. اکنون مهندسان دانشگاه بریستول رباتی با پنج «انگشت» ساخته‌اند که می‌تواند این کار را در آینده برای آن‌ها انجام دهد.

 اگرچه تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، اما امید می‌رود که این ربات در سه سال آینده روی زنان آزمایش شوند و در آینده در مراکز خرید و داروخانه‌ها برای بررسی سریع عرضه شوند.

مهندسان نمونه اولیه دستگاه خود را روی یک بلوک سیلیکونی آزمایش کردند تا نشان دهند که می‌تواند کل سطح را بپوشاند. دست ربات بر روی یک بلوک سیلیکونی با سنگ مرمر آزمایش شد تا نشان دهنده یک توده در سینه باشد. دست این ربات قادر به تشخیص یک توده تا عمق ۲۰ میلی متری (سه چهارم اینچ) در زیر سطح پوست بود.

 اسکن کامل در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول می‌کشد، اما محققان امیدوارند که آن را به کمتر از پنج دقیقه کاهش دهند.

 جورج جنکینسون، مهندسی که توسعه این ربات را رهبری کرده است، گفت: اگر این ربات در آزمایشات بعدی مفید باشد، هدف ما این است که آن را در مراکز خرید، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی ببینیم، تا زنان بتوانند یک اسکن سریع از سینه خود دریافت کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: