شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
نمایندگان مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم با افزایش مالیات محصولات دخانی از جمله سیگار و تنباکو موافقت کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، بند الحاقی ۵ ماده ۷۳ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

در بند الحاقی ۵ ماده ۷۳ لایحه برنامه است:

۱. علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده خاص محصولات دخانی موضوع بند «ت» ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات عملکرد، حقوق ورودی و حق انحصار بر محصولات دخانی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور سالانه به شرح زیر افزایش می‌یابد:

۱-۱ تولید داخل با نشان ایرانی پانزده درصد (%۱۵)

۱-۲ تولید داخل با نشان بین المللی بیست و پنج درصد (%۲۵)

۱-۳ سیگار وارداتی با هر نشان پنجاه درصد (%۵۰)

۱-۴ هر بسته تنباکوی پنجاه گرمی تولید داخل بیست درصد (%۲۰)

۱-۵ هر بسته تنباکو پنجاه گرمی وارداتی آماده مصرف پنجاه و پنج درصد (%۵۵)

صددرصد (%۱۰۰) درآمد‌های حاصل از اجرای این جزء توسط سازمان امور مالیاتی وصول و به خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد و در بودجه‌های سنواتی جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن، توسعه اماکن ورزشی با اولویت مناطق کمبرخوردار و توسعه اماکن ورزشی در مدارس اختصاص می‌یابد.

۲. وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است:
۲-۱ امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم نماید.۲-۲ نسبت به شناسایی کلیه واحد‌های تولیدی و عرضه کننده محصولات دخانی که به صورت غیرقانونی تولید و عرضه می‌شود اقدام و ضمن جلوگیری از فعالیت آنان متخلفین را به مراجع قضائی معرفی نماید.

۳. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به جمع آوری کلیه محصولات دخانی اعم از قاچاق و تقلبی شناسه (کد) رهگیری اقدام ومتخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید.

۴. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است چاپخانه‌هایی را که بدون مجوز قانونی نسبت به چاپ اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان مواد دخانی خصوصا تنباکوی معسل با نشانه‌ای مختلف خارجی و داخلی اقدام می‌کنند، شناسایی و متخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: