شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
عجب شیر پرس - قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در قانون راننده‌محوری بیمه شخص ثالث، بحث خسارت و صدمات از اتومبیل برداشته و به راننده وسیله نقلیه الحاق می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: یکی از موارد قانون بیمه اجباری شخص ثالث تبصره یک ماده ۱۸ است که در بیمه مرکزی از آن تحت عنوان راننده محوری یاد می‌شود. در این قانون بحث خسارت و صدمات از اتومبیل برداشته و به راننده اتومبیل الحاق می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در این بند قانونی رانندگان به پرخطر و کم خطر تقسیم بندی می‌شوند و  زمانی که رانندگان پرخطر بر اساس شاخص‌ها شناسایی شدند هنگام صدور بیمه نامه مبالغ بر اساس پرخطر بودن آنها محاسبه می‌شود و اگر کم خطر باشند برای آنها تخفیفاتی لحاظ می‌شود و بر این اساس دیگر بار رانندگی پرخطر بر دوش جامعه نخواهد بود.

او افزود: حال برای تحقق این بند قانونی باید یک چرخش اطلاعاتی در چند سامانه ایجاد کنیم، یک بخش این داده ها به مرکز داده بیمه مرکزی در خصوص اصالت بیمه نامه، ارتباط بیمه نامه با شخص راننده و... باز می‌گردد. قسمت دیگر به داده‌های قوه قضائیه و بخش دیگر هم در مرکز داده فراجا از جمله امتیازات منفی رانندگان است که مقداری این فرآیند ارسال داده‌ها به بیمه مرکزی زمان بر شد که اخیرا این موضوع از طرق کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک پیگیری شد و این کارگروه مصوب کرد فراجا اطلاعات را در اختیار بیمه مرکزی قرار دهد.

مشعلچی گفت: مقدمات کار فراهم شده و زیر ساخت‌ها آماده است و به شکل آزمایشی و البته بدون شاخص‌های فراجا این اقدام را در ۲ شرکت بیمه هم اجرایی کردیم.

او در پاسخ به این پرسش که این اقدام با توجه به زمان قانون برنامه ششم تا پایان سال عملیاتی می‌شود؟ اظهار کرد: تقریبا ۸۰ درصد تست آزمایشی پیش رفته است با تکمیل شاخص‌هایی که از فراجا و قوه قضائیه دریافت می‌شود، می‌توانیم این ماده قانونی را عملیاتی کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: