يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
عجب شیر پرس - رئیس بیمارستان سینای مراغه گفت: در پی خرید میکروسکوپ جراحی ستون فقرات برای این بیمارستان، اولین جراحی دیسک گردن شهرستان با استفاده از این میکروسکوپ پیشرفته انجام شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دکتر آراز معین روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، هزینه خرید این میکروسکوپ را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش از خرید این میکروسکوپ عمل‌های جراحی خاص، امکان عمل جراحی دیسک گردن و ستون فقرات در این بیمارستان فراهم نبود.

وی همچنین به روند روبه توسعه این بیمارستان نیز اشاره و بیان کرد: بیمارستان سینا به عنوان قطب درمانی تروما در حال فعالیت است و ماهانه بالغ بر هزار عمل جراحی در بخش‌های ارتوپدی، جراحی عمومی، مغز اعصاب و «ent» در این بیمارستان انجام می‌شود.

به گفته رئیس بیمارستان سینای مراغه، افزایش خدمات درمانی در این بیمارستان موجب کاهش اعزام بیماران از جنوب استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی به مراکز استانها شده است.

دکتر نیما اللهیاری، متخصص جراحی مغز و اعصاب که در کنار سه پزشک متخصص دیگر نخستین عمل جراحی دیسک گردن را در مراغه انجام داد، بیان کرد: این جراحی روی گردن یک زن ۴۶ ساله انجام شد، و خوشبختانه بیمار بعد از عمل جراحی با بهبودی کامل و بازگشت قدرت عضلانی دست مواجه شد.

به گفته وی بیمارستان سینای مراغه اکنون از امکانات و نیروی انسانی لازم برای ارائه خدمات به مردم منطقه برخوردار است.

دکتر علیرضا صادق‌شعار، از دیگر متخصصان جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان، انجام عمل‌های جراحی خاص از جمله تومورهای نخاعی و تومورهای مغزی نیز علاوه بر دیسک‌ گردن، با خرید این میکروسکوپ امکان‌پذیر شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: