يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:
عجب شیر پرس - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی از سر ۲ راس تک سمی (چهارپا) در مرزداران، گفت: به محض اطلاع از این موضوع به تیم های نظارت بهداشتی دامپزشکی سطح استان به ویژه تبریز دستور داده شد که با حضور در محل موضوع را به طور کامل بررسی کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «یحیی شیری پور»، روز پنجشنبه با اشاره به اینکه محل ذبح حیوان مشخص نیست، گفت: با تشدید نظارت های بهداشتی، ۶ تیم خودرویی با همراهی کارشناسان مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان از قصابی‌ها و سایر مراکز عرضه گوشت قرمز اقدام به نمونه برداری و انجام آزمایشات تشخیصی تفریقی کردند.

وی افزود: برای مشخص شدن اینکه گوشت این حیوان در واحدهای مواد غذایی توزیع شده است یا نه، از رستوران ها و واحدهای غذای خانگی منطقه نمونه برداری شده است و در چند روز آینده نتیجه آزمایش ها مشخص می شود.

مردم از خرید هرگونه گوشت چرخ کرده بدون هویت خودداری کنند

شیری پور با اشاره به احتمال سودجویی غیرقانونی برخی واحدهای عرضه گوشت قرمز در آذربایجان شرقی گفت: مردم از خرید هرگونه گوشت چرخ کرده بدون هویت و فله‌ای یا گوشت بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در هنگام خرید گوشت به مهر دامپزشکی بر روی لاشه توجه کنند، اظهار کرد: مردم و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به این اداره کل اطلاع دهند تا کارشناسان با بررسی موضوع با متخلفان بهداشتی برخورد قاطع و قانونی کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در عین حال به مردم استان اطمینان داد که تمام فرآورده های خام دامی که زیر نظارت دامپزشکی عرضه می شود، سالم و عاری از هرگونه بیماری است.

وی یادآور شد: در موارد مشابه دیگر در چندین ماه گذشته در ۲ شهرستان استان، همکاران نظارت بهداشتی این اداره کل یک لاشه ذبح شده و ۲ راس تک سمی زنده را در محل کشتارگاه غیرمجاز و مقادیری گوشت چرخ کرده فله ای بدون هویت کشف کردند.
در ۲ شهرستان، همکاران نظارت بهداشتی لاشه ذبح شده و ۲ راس تک سمی زنده در محل کشتارگاه غیرمجاز و مقادیری گوشت چرخ کرده بدون هویت کشف کردند.

شیری پور افزود: پس از انجام آزمایش های بیولوژی مولکولی، مشخص شد گوشت چرخ کرده مذکور، مخلوطی از گوشت تک سمی، گوسفند و گاو بوده که با شکایت اداره کل دامپزشکی استان مبنی بر تهدید علیه بهداشت عمومی توسط متخلف بهداشتی، قاضی پرونده حکم ۶ ماه حبس قطعی برای یکی از متهمان صادر و پرونده دیگر در مراجع ذیربط و دستگاه قضایی در دست رسیدگی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: