دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو:
عجب شیر پرس - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب این منطقه در حوزه واگذاری زمین برای تولید و صادرات انرژی و راه اندازی مرکز داده گفت: ویژند منطقه به سمت فناوری، هوشمندسازی و صادرات انرژی سوق می یابد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حسین گروسی دوشنبه‌ شب در جلسه ای با حضور مدیران شرکت فناوری اطلاعات فوجیان هواری چین افزود: این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور ظرفیتی متفاوت برای توسعه دارد و آن هم واگذاری زمین برای تولید انرژی و صادرات آن و همچنین تولید ماینینگ و راه اندازی مرکز داده در این منطقه است.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر به چین نیز تفاهم نامه ای با یکی از شرکت ها در خصوص تولید انرژی و لجستیک هوشمند منعقد شده است، اضافه کرد: به دلیل عبور خط لوله گاز صادراتی از این منطقه می توان تولید همزمان برق و حرارت (CHP) در این منطقه را راه اندازی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه رویکرد این سازمان توسعه و تکمیل زنجیره ارزش انرژی و تکنولوژی است، ادامه داد: انتقال سرورهای پشتیبانی ماینینگ به این منطقه در کنار مونتاژ و تولید تکنولوژی های نوین نظیر لپ تاپ وایجاد دیتا سنتر می تواند در تکمیل این زنجیره موثر باشد.

ویژند منطقه آزاد ماکو به سمت فناوری، هوشمندسازی و صادرات انرژی سوق می یابد

گروسی تولید انرژی ارزان را مزیتی برای سرمایه گذاری در زمینه دیتاسنتر و تجمیع آن ها در این منطقه عنوان کرد و گفت: طی توافق با شرکت ارتباطات، مرکز داده ماکو در چهار فاز عملیاتی طراحی شده و بالاترین ضریب دسترسی اتصال به نقاط فیبر بین‌الملل و فیبر سرزمین اصلی در نظر گرفته شده است.

وی ماکو را دروازه تجارت و ترانزیت برای دسترسی به تجهیزات دانست و اظهار کرد: ماکو امکان تسهیل در ترخیص تجهیزات مشتریان بین‌الملل برای نصب و راه‌اندازی را دارد و مجاورت با فیبرهای بین‌الملل این منطقه را تبدیل به شاه‌راهی در زمینه ایجاد مراکز داده کرده است.

چندی پیش نیز در نمایشگاهی در چین، تفاهم‌نامه هوشمندسازی گردش کالا و تجارت در منطقه آزاد ماکو با شرکت چینی امضا شد.

با اجرای این پروژه، دهکده های لجستیک در منطقه آزاد ماکو به صورت شهر هوشمند مدیریت می شوند؛ در فاز اول اجرای این پروژه، فرایندهای گردش کالا در دهکده های لجستیک و در فازهای بعدی تبدیل منطقه آزاد ماکو به شهر هوشمند در دستور کار قرار دارد.

در حاشیه این نمایشگاه هم مذاکراتی برای اتصال ریلی دهکده لجستیک از طریق چشمه ثریا به ترکیه انجام شد و فعال کردن کریدور سرخس - بازرگان برای اتصال شرق به غرب در دستور کار قرار گرفت.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور و موقعیت بسیار خوب آن در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان غربی، وضعیت ممتازی به این منطقه داده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: