شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
عجب شیر پرس - معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروخانه‌هایی که تمایلی به عرضه شیرخشک معمولی (رگولاری) با ثبت در سامانه تی‌تک از طریق ارائه کارت ملی متقاضی ندارند، سهمیه شیرخشک به آنها تعلق نمی‌گیرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید حیدر محمدی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی غذا در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: عرضه شیرخشک معمولی با ارائه کدملی از طریق سامانه تی‌تک در داروخانه‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق و مدیریت و کنترل صحیح از ۲۰ مهر آغاز شده است و مستمر خواهد بود.

وی اظهار داشت: اکنون زیرساخت این اقدام فراهم شده است و داروخانه‌هایی که تمایلی به انجام آن به دلایل مختلف ندارند، سهمیه شیرخشک به آنها تعلق نمی‌گیرد و به سایر داروخانه‌های قانونمند عرضه خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: سهمیه ارز نیز برای واردات مواد اولیه شیرخشک به تولیدکنندگان تخصیص یافته است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محدودیتی در عرضه تعداد شیرخشک معمولی در داروخانه‌ها وجود ندارد

وی تاکید کرد: اکنون محدودیتی در عرضه تعداد شیرخشک معمولی در داروخانه‌ها وجود ندارد ولی به‌زودی حداکثر سقف ارائه آن مشخص خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: موضوع کمبود شیرخشک نیز در نام‌های تجاری وجود داشت که با تخصیص ارز برطرف شده است.

محمدی درباره نامه وزارت صمت به وزیر بهداشت درباره چرایی تخصیص ارز به شیرخشک در صورت تولید داخلی این محصول اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: بررسی در این زمینه انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: