جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی از وجود 5 هزار و 560 هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی با جمعیت 509 هزار نفر و 5 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده با جمعیت یک میلیون نفر در استان خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، توحید اخلاقی در خصوص اقدامات انجام شده در سکونتگاه‌های غیر‌رسمی این استان، اظهار داشت: مساحت سکونتگاه‌های غیر‌رسمی در استان بالغ بر 3 هزار و 560 هکتار است که هفت درصد سکونتگاه‌های غیر‌رسمی کشور را شامل می‌شود.

وی افزود:  509 هزار نفر از جمعیت استان و هشت درصد جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی کشور را در خود جای داده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، سهم تبریز را 2 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان 65.5 درصد مجموع آمار استان است و 400 هزار نفر یعنی 73 درصد جمعیت ساکن استان در سکونتگاه‌‌های غیررسمی را شامل می‌شود.

اخلاقی ادامه داد: مساحت بافت فرسوده شناسایی شده در استان نیز  5 هزار و 800 هکتار است که 13 درصد بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود و جمعیتی حدود یک میلیون نفر را در خود اسکان داده‌ است.

وی افزود: تبریز با 2 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده بعد از تهران، بیشترین مقدار بافت فرسوده کشور را داراست که حدود 500هزار نفر در آن ساکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی در پایان اضافه کرد: از این رو تا ابتدای بهمن ماه سال‌پیش 25 هزار و 102 فقره تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌ است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: