شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر:
عجب شیر پرس- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفت: تولید کنندگان تایر با تامین مواد اولیه و تخصیص ارز، تولید را افزایش داده و نیاز بازار را تامین می‌کنند و تعادل عرضه و تقاضا به بازار باز می‌گردد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مصطفی تنها روز یکشنبه با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای انجمن تایر ایران با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: اکنون ارز مورد استفاده صنعت تایر به ارز ٣٨ هزار تومانی (ارز مبادله‌ای) تبدیل شده و ارز پتروشیمی‌ها نیز به همین ارز تغییر کرده است که به موقع تخصیص نمی‌یابد.

وی افزود: مواد اولیه تولید تایر که ٧٠ درصد قیمت را تشکیل می‌دهد، ٣۵ درصد افزایش یافته است، در حالی که آخرین افزایش قیمت تایر برای اسفندماه سال گذشته بود و کمتر از افزایش هزینه‌های این صنعت بود.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با بیان اینکه افزایش قیمت ٢٠ درصدی برای صنعت تایر در نظر گرفته شده است، گفت: این رقم می‌تواند بخشی از زیان‌دهی کارخانه‌ها را کم کرده و افزایش تولید را رقم بزند.

تنها عنوان کرد: در ۶ ماه نخست امسال عدم تخصیص به موقع ارز باعث شد تا کارخانه‌ها با کمبود مواد اولیه موجه شوند و تولید کاهش یابد به گونه‌ای که در همین مدت کاهش قابل توجهی در تولید داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: اکنون با افزایش ٢٠ درصدی شاید سوددهی کارخانه‌ها تامین نشود، اما با کاهش زیان‌دهی، تولیدکنندگان با تمام توان تولید خواهند کرد و با تخصیص به موقع ارز، تعادل در عرضه و تقاضا به بازار باز می‌گردد.

این فعال صنفی با بیان اینکه با کمبود تولید شاهد افزایش غیرمعقول قیمت‌ها بودیم، گفت: تایری که قیمت واقعی آن به عنوان مثال ۱.۵ میلیون تومان در بازار بود، در بعضی از جاها بین ۲.۵ تا ٣ میلیون تومان به فروش می‌رفت.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر از مردم خواست تا اسیر دلالان نشوند و قیمت‌های مصوب را از سامانه ١٢۴ پیگیری کنند، گغت: اختلاف قیمت تایر در فروش افزایش یافته بود و دلالان با استفاده از سایت‌ها اقدام به سوءاستفاده از مردم کرده بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: