شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
عجب شیر پرس - مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش تولید شیر خشک در صنایع داخلی و تسریع روند واردات برای جبران کمبود آن در داروخانه‌ها خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد پیکانپور روز شنبه افزود: بر اساس گزارش‌های موجود، اکنون در برخی استان‌ها و شهرهای کشور کمبود شیر خشک وجود دارد و در راستای جبران این کمبود، سازمان غذا و دارو افزایش تولید شیرخشک را به صنایع داخلی کشور فراخوان داده است تا به‌زودی این مشکل برطرف شود.

وی اظهار داشت: در حال رایزنی برای واردات شیر خشک هستیم که به‌زودی به نتیجه می‌رسد.

پیکانپور تاکید کرد: دارو، شیر خشک و ملزومات پزشکی جزو کالاهای راهبردی هستند؛ بنابراین ضرورت دارد زنجیره تولید و واردات آنها سریعتر با همکاری نهادهای مربوطه انجام شود تا دسترسی مردم به این فرآورده‌ها پایدارتر باشد.

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش تر از تولید ۷۰ میلیون قوطی شیر خشک تا پایان سال در کشور خبر داد و گفت: تخصیص ارز ترجیحی به شیرخشک مورد نیاز بر حسب تعداد قوطی تولیدی ادامه دارد و باتوجه به اختلاف قیمت عرضه آن با بازار جهانی، نظارت هوشمند از کارخانه تا داروخانه انجام خواهد شد.

وی افزود: تولیدکنندگان، ارز دریافتی را برای تأمین مواد اولیه به یورو و بر حسب تعداد قوطی تولیدی دریافت می‌کنند.

دستیار وزیر بهداشت اضافه کرد: تدابیر لازم برای تامین ارز مورد نیاز این میزان شیر خشک اندیشیده شده و اکنون، همه شرکت‌ها با حداکثر ظرفیت به تولید مشغول هستند.

پاک آیین افزود: مواد اولیه شیر خشک موجود در بازار با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده و با توجه اختلاف قیمت آن در بازار ایران با بازار جهانی، نظارت‌های سازمان غذا و دارو بر زنجیره تأمین هوشمندسازی و تشدید شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: