شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
رئیس سازمان امدادونجات تشریح کرد
عجب شیر پرس - رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۷۲ ساعت گذشته در ۳ استان کشور، از امدادرسانی به ۲۴۵ نفر در این مدت زمان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات سیل و آبگرفتگی طی ٧٢ ساعت گذشته، گفت: ۷ شهرستان، یک منطقه شامل ۷ روستا و ۳ شهر از ۳ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، متاثر از سیل و آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: در این مدت زمان، امداگران و نجاتگران به ۲۴۵ نفر امدادرسانی و ۸ نفر را نیز به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی با اشاره به این که یکی از هم‌وطنان در شهرستان مشکین‌شهر استان اردبیل جان خود را در سیل از دست داد، افزود: ۱۸ تیم عملیاتی شامل ۷۲ امدادگر و نجاتگر، آب تجمیع شده در ۴۸ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: ۳۲ تخته پتو، ۱۳ تخته موکت و ۴ کیلوگرم برنج توزیع شد.
گفتنی است، امدادرسانی در اردبیل ادامه دارد.

این در حالیست که حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران این جمعیت به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های اردبیل، بیله سوار و پارس آباد امدادرسانی کرده‌اند.

قویدل افزود: طبق گزارش مردمی‌ با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان مبنی بر سیل و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در شهرستان‌های اردبیل ( روستای سامیان)، بیله سوار (سطح شهر) و پارس آباد (سطح شهر)، نیروهای امدادی در منطقه حاضر شده و در حال امدادرسانی هستند.

وی با بیان اینکه در این حادثه تا کنون ۹۶ نفر حادثه دیده گزارش شده است، گفت: بارش‌های رگباری، سیل و آبگرفتگی در مسیل‌ها و معابر این شهرستان‌ها را درگیر کرده و از ساعات اولیه نجاتگران این جمعیت در حال ارائه خدمات در این منطقه هستند.

این مسئول بیان کرد: از ساعات اولیه ۳ تیم ویژه سیلاب و ۲ تیم تغذیه و اسکان متشکل از ۱۷ نفر نیروی عملیاتی با بکارگیری ۴ دستگاه خودروی امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافته اند.

قویدل گفت: در این حادثه تیم های عملیاتی با استفاده از ۵ دستگاه موتور پمپ لجن کش اقدام به تخلیه آب ۱۶ باب منزل مسکونی و یک مدرسه کرده اند.

وی ادامه داد: دربین حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی شهرستان اردبیل نیز ۱۰ تخته پتو، ۷ تخته موکت، ۳ شعله والور، ۲ ست ظروف، ۴۰ کیلوگرم برنج، ۳ ثوب بلوز زنانه و یک ثوب شلوار و گرمکن مردانه توزیع شده است.

قویدل از هموطنان خواست، در صورت وقوع حوادث می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند. عملیات در مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: