شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
فرماندار تبریز:
عجب شیر ما - فرماندار تبریز گفت: بار اصلی جهت گیری های اقتصادی دولت تدبیرو امید، توجه به حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی می باشد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رحیم شهرتی فر روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال تبریزافزود: در دولت تدبیر وامید پس از لغو تحریم ها باید برنامه های رونق اقتصادی به گونه ای باشد که اقتصاد کشور را از رکود خارج کند.
وی با اشاره به اینکه زیر ساخت های علمی، تخصصی و نیروی انسانی کارآمد در استان مهیا است، اضافه کرد: آذربایجان شرقی و به خصوصً تبریز قطب مهم صنعتی، تجاری و بازرگانی است و با توجه به سابقه و پتانسیل های موجود انتظار داریم پس از لغو تحریم ها سهمی که استان در فعالیت های اقتصادی در مقایسه با دیگر مناطق به خود اختصاص می دهد، پیشتاز و متفاوت باشد.
شهرتی فر با بیان اینکه فهرست طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری تبریز ابلاغ شده است، گفت: لازم است فهرست و فرصت های موجود توسط کارگروه اقتصادی تبریز از طریق مطبوعات محلی و رسانه های تصویری اطلاع رسانی شود تا بدون اتلاف وقت، گام های اولیه برای جذب سرمایه داخلی و خارجی برای پروژه های مطرح درب خش صنعتی، خدماتی، کشاورزی و عمرانی تبریز جذب و استفاده شود.
فرماندار تبریز با انتقاد از کم توجهی به مشاغل خانگی گفت: بحث مشاغل خانگی و تولیدات آن و نقش این مشاغل در رونق اقتصاد محلی و حل معضل بیکاری بدلیل نرخ بالای سود تسهیلات آن چندان مورد توجه واقع نشده است.
وی افزود: دستگاه های اجرائی و حمایتی مسئول برای ترویج و رونق مشاغل خانگی باید طرح ها و پیشنهادات خود را تهیه و ارائه دهند تا آموزش ها و حمایت های جدی از این مشاغل برای تولید کالای قابل عرضه در بازار انجام بگیرد.
در این نشست مصوب شد فرصت های سرمایه گذاری ابلاغ شده به سازمان های مربوط اطلاع رسانی و ارسال شود، شعبه های بانک ها آمادگی های لازم برای اجرای به موقع و بهینه سیاست های جدید پس از لغو تحریم ها را داشته باشند و سازمان میادین نواحی 10 گانه تبریز برای رونق مشاغل خانگی در پارک های سطح تبریز اقدام به ایجاد غرفه های فروش محصولات این مشاغل کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: