يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
شهردار تبریز خبر داد
عجب شیر ما - شهردار تبریز از صرف هزینه 600 میلیارد ریالی شهرداری برای طرح توسعه مقبرةالشعرای تبریز خبر داد و گفت: این طرح تا بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، صادق نجفی اظهار داشت: توسعه بخش گردشگری شهر در کانون توجه شهرداری قرار دارد و ما بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی شهر را صرف توسعه صنعت گردشگری تبریز می‌کنیم تا بدینوسیله شهر اولین‌ها به جایگاه شایسته تاریخی خود باز گردد.

وی با اشاره به تاسیس مجهز‌ترین پایانه مسافربری شمال‌غرب کشور در تبریز تصریح کرد: معتقدیم برنامه‌های گردشگری، در وهله اول باید در ابعاد ملی تقویت شود؛ از این رو، این مرکز با بخش‌های متنوع جنبی، در خدمت اهداف گردشگری 2018 خواهد بود.

این مسئول با تقدیر از مجموعه میراث فرهنگی در همراهی با رویکردهای گردشگری شهر، اظهار امیدواری کرد که همدلی و هماهنگی مجموعه دستگاه‌های اجرایی با جلوه «اقدام و عمل» زمینه‌های توسعه برنامه‌‌های گردشگری 2018 را فراهم آورد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت استان، بسته‌های حمایت از رویکردهای سرمایه‌گذاری به خصوص در توسعه هتل‌ها و مراکز گردشگری پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیشینه پرافتخار مجموعه ربع‌رشیدی افزود: شهرداری تبریز بدون عهده‌دار شدن مسئولیت سامان‌دهی ربع رشیدی، نمی‌تواند تحولی در این مجموعه تاریخی صورت دهد؛ بنابراین امیدواریم زمینه‌های واگذاری قانونی این مرکز تاریخی به شهرداری فراهم شود.

نجفی ابراز داشت: اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیریت این پروژه را به ما سپرده و خود وظیفه نظارت را به عهده بگیرد قول می‌دهیم در کم‌ترین زمان آن را احیا کنیم.

این مسئول در عین حال یادآور شد: تاکنون در راستای انجام پروژه ربع رشیدی 3.5 هکتار زمین آزادسازی شده است.


بهره‌برداری از طرح توسعه مقبرةالشعرا تبریز با 600 میلیارد ریال تا بهمن 96

بهره‌برداری از طرح توسعه مقبرةالشعرا تبریز با 600 میلیارد ریال تا بهمن 96


برچسب ها: مقبره الشعرا ، توسعه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: