شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن:
عجب شیر پرس - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت به زودی آئین نامه واردات خودورهای کارکرده را نهایی و به شکل واقعی آن را اجرا کند، روند کاهش قیمت‌ها ادامه می‌یابد اما اگر به صورت مقطعی باشد اینگونه نخواهد شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا، درباره تاثیر واردات خودروهای کارکرده بر بازار و زمان نهایی شدن آئین نامه واردات این خودروها، بیان کرد: قطعا تدوین آئین نامه واردات خودروهای کارکرده و آغاز ورود این خودروها به بازار می تواند ناترازی موجود در بازار خودرو را از بین ببرد.

نماینده سنقر در مجلس ادامه داد: امروز نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ دستگاه خودرو مورد تقاضا است که حدود یک میلیون خودرو در کشور تولید می شود. به دلیل وجود این ناترازی قیمت خودرو نوسان داشته و التهاباتی در بازار ایجاد می شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: اگر آئین نامه واردات خودروهای کارکرده نهایی و اجرایی شود، هم ناترازی موجود در بازار خودرو را از بین خواهد برد و هم در بازار خودرو رقابت ایجاد خواهد کرد. از طرف دیگر به نوعی بازار خودرو مدیریت خواهد شد و بخشی از نقدینگی که امروز التهاب آفرین است از بین خواهد رفت.

حسینی کیا در پایان تصریح کرد: امیدواریم که به سرعت آئین نامه واردات خودروهای کارکرده در هیات دولت نهایی شده و با انجام واردات، مردم بتوانند از این خودروها نیز استفاده کنند. اگر واردات خودروهای کارکرده به شکل واقعی اجرایی شود می تواند سایه خوبی بر بازار انداخته و روند کاهش قیمت ها در بازار خودرو ادامه پیدا خواهد کرد اما اگر به صورت مقطعی انجام شود خیر.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: