شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
عجب شیر پرس - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت ملی مس سبب خشک شدن سفره های زیرزمینی رفسنجان شده اما نه حقابه مردم را می‌دهد و نه به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل می‌کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی افزود: مس به واسطه سدی که بالادست رفسنجان ساخته، ۳۰ میلیون مترمکعب آب شهرستان را جمع‌آوری می کند و مانع رسیدن آب به دشت رفسنجان شده که سفره های زیرزمینی به ویژه در غرب رفسنجان را خشک کرده و حقابه این شهرستان را هم نمی‌دهد.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه کوتاهی مس نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی قابل تحمل نیست، گفت: شرکت ملی مس حق ندارد از مسئولیت‌ها و وظایفی که دارد شانه خالی کند.

جلالی بیان کرد: انتظار می‌رود مدیریت جدید شرکت ملی مس در این زمینه جبران کند.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره اینکه مس باید موضوع راه‌آهن، نیروگاه، جاده‌ها و صنایع پایین‌دستی مس را جدی بگیرد و نسبت به اجرای آنها اقدام کند تاکید کرد: در نشست اخیر با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و نمایندگان معادن، موضوع راه‌آهن رفسنجان بررسی شد اما شرکت مس معتقد بود این موضوع صرفه اقتصادی ندارد.

جلالی بیان کرد: اما مصوبه سفر رییس جمهور بر این است که راه‌آهن باید با مشارکت این شرکت انجام شود؛ این پروژه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که شرکت مس آن را متقبل نمی‌شود.

وی ادامه داد: این نشست با مقاومت معادن همراه شد و معادن همراهی لازم را نداشتند؛ به ویژه شرکت مس خیلی مقاومت می‌کرد که اعتبار نداریم که با واکنش شدید اینجانب نیز همراه بود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد و مجتمع مس سرچشمه زیرمجموعه شرکت ملی مس در این شهرستان فعالیت دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: