يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
عجب شیر پرس - مدیرکل شیلات گیلان از آغاز فعالیت صید و صیادی در غرب استان خبر داد و بیان کرد: طبق مصوبات کمیته مدیریت صید سازمانی بر اساس پیگیری‌های شیلات گیلان، فصل صید در پنج پره صیادی غرب گیلان یک ماه زودتر از سایر نقاط استان آغاز شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، کوروش خلیلی روز دوشنبه اظهار کرد: پنج پره صیادی در شهرستان‌های آستارا و تالش از امروز ۲۰ شهریور صید ماهیان استخوانی را آغاز کردند.

وی درخصوص این آغاز زودهنگام فصل صید گفت: این پره‌های صیادی در فصل زمستان به دلیل شرایط بد جوی مدت زمان کمتری نسبت به سایر پره‌های صیادی فعالیت دارند؛لذا، این پیگیری‌ها برای برقراری عدالت مدت زمان امکان صید بین همه پره‌های استان صادر شده است.

سال گذشته بیش از ۶ هزار تن انواع ماهی استخوانی توسط پره‌های صیادی استان صید شد.

گیلان از کانون های صیادی در شمال کشور است و بیش از چهار هزار صیاد در قالب ۵۰ شرکت تعاونی پره به مدت ۶ ماه در ۳۰۰ کیلومتر آب‌های ساحلی استان به صید ماهی می پردازند.

روش صید پره، شیوه ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری دریا پهن می شود.

تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه‌های مختلف به هم دوخته شده، تشکیل می شود و کشش و جمع کردن تور در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از تراکتور انجام می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: