شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
عجب شیر پرس - استاندار مازندران از پیگیری برای اختصاص چهار فروند کشتی کانتینردار به استان برای حمل و نقل و جابه جایی محصولات بویژه محصولات کشاورزی خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ‌ سید محمود حسینی پور روز سه شنبه در حاشیه جلسه کارگروه صادرات مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیت بندر امیرآباد در رهگذر شرق به غرب و صادرات از مسیر دریا به کشورهای حاشیه خزر، «محمدرضا مدرس خیابانی»، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی این قول را داد که این تعداد کشتی را در اختیار استان دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های مازندران در اقتصاد دریا محور تصریح کرد: این استان باید حداقل ۱۰۰ فروند کشتی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطر نشان کرد :‌ برای این منظور از معاون اقتصادی خود خواسته ام تا پیگیر روند ساخت ۲ فروند کشتی در شرکت صنعتی دریایی ایران شعبه شمال - بهشهر شود.

وی همچنین بر ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای از طریق شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل تاکید کرد و گفت: شرکت‌های غیرفعال در این زمینه باید فعال شوند.

استاندار مازندران در ادامه تصریح کرد که از مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خواستم تا ورود اولین کشتی رو- رو با اتمام طرح های زیرساختی در این بخش تسریع شود.

مازندران ۱۰ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند و این موضوع نشان دهنده قابلیت مازندران در صادرات این محصولات است. در سبد تولید محصولات کشاورزی استان، محصولاتی همچون برنج، مرکبات و محصولات تازه کشاورزی در زمره کالاهای پرطرفدار در آن سوی مرزها محسوب می شود و در این میان، مصنوعات ساخته دست هنرمندان مازنی مانند فرش دستباف با توجه به اصالت در رنگ و نقش آنها و همچنین محصولات دانش بنیان استان در حوزه برق و الکترونیک و دیگر موارد مشتریان ویژه ای در آن سوی مرزها دارد.

برای این منظور پیشتر استاندار مازندران حمل و نقل دریایی بویژه از طریق بندر امیرآباد یک امکان مناسب برای صادرکنندگان دانست که می بایست برخی از خدمات را در این حوزه تسهیل کنیم تا شاهد روند توسعه صادرات محصولات استان باشیم. ‌
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه امر کشاورزی و اهمیت این مقوله در استان مازندران هرچه جلوتر می رویم بیشتر برای ما اهمیت پیدا می کند و نیازمند تحول در سیاست گذاری هایمان در جهاد کشاورزی هستیم، اظهار کرد: استانداردهای ضروری که نیازمند صادرات است را باید رعایت کنیم و تولیدات ما باید مناسب استانداردهای روز دنیا باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: