يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم بدون اینکه توافقی شود سطح درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت را افزایش داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «مالک شریعتی‌نیاسر» با تبریک فرارسیدن هفته دولت درباره ارتقا و افزایش درآمدهای نفتی در چند ماه گذشته با تلاش وزارت نفت اظهار کرد: اواخر دولت گذشته عنوان می‌شد امکان فروش حتی یک قطره نفت و بازگرداندن درآمد فروش نفت به کشور را نداریم، در حالی که در دولت سیزدهم بدون اینکه توافقی شود سطح درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت افزایش یافته است.

وی با اشاره به کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ و ارتباط آن با درآمدهای نفتی افزود: بی‌شک تنش بودجه‌ای سالانه و کسری بودجه را در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نداشته و نخواهیم داشت. بخش قابل‌توجهی از کسری بودجه با درآمدهای نفتی جبران شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که با وجود افزایش درآمدهای نفتی، دولت سالانه ۱۲۰ هزار میلیارد مطالبات و بدهی‌های دولت قبل را پرداخت می‌کند. از این رو تنش‌های تورمی ناشی از مشکلات دولت قبل همچنان ادامه دارد. با این حال ذخایر کالاهای اساسی در شرایط خوبی قرار دارد.

شریعتی‌نیاسر به موفقیت‌های این دولت در حوزه انرژی نیز اشاره و اظهار کرد: افزایش درآمدهای نفتی، توسعه دیپلماسی انرژی با کشورهای همسایه و دیگر کشورها، تداوم سوخت‌رسانی به مردم در شرایطی که با شدت مصرف سوخت و انرژی در کشور مواجه هستیم و... تنها بخشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه انرژی در این دولت بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: