يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
یک مسئول:
عجب شیر پرس - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: امسال ۹۷ پروژه با ۴۰۵کلاس درس تا پایان سال با اتمام فرایند احداث، بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، قهرمان رحمانی افزود: اتمام پروژه های در دست اجرا، موجب بهره مندی ۱۲هزار دانش آموز در استان خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس استان، ۳۱۶پروژه فعال با ۱۷۳۲ کلاس درس در سطح استان در دست احداث دارد، افزود: برای اتمام این پروژه ها ۵۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم.

رحمانی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در سطح استان آغاز شده است،گفت: بر این اساس اعتبارات دولتی فضای آموزشی استان از ۴ هزار میلیارد سال گذشته به ۸۵۰۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه در هفته ‌دولت، مدرسه ۱۰ کلاسه شهید عبدالرحمن قهرمانی روستای سرچنار میاندوآب افتتاح شد، اظهار کرد: همراه این مدرسه ۴۰مدرسه با ۲۰۰کلاس درس احداث و تحویل دستگاه بهره بردار شد.

وی همچنین از افتتاح مدرسه شبانه روزی مشارکتی در چهریق سلماس طی هفته دولت خبر داد و افزود: تمرکز احداث فضای آموزشی روی شهرستان‌هایی است که زیر شاخص متوسط استانی هستند و لازم است به میانگین استانی برسند سپس در سایر مناطق پروژه‌ها اجرایی شود.

رحمانی یادآور شد: تلاش می‌شود مشکلات شهرستانهایی با رده پایین سرانه فضای آموزشی، با بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت خیرین، مرتفع شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: