شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری
عجب شیر پرس - رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده‌شدن برای سفر اربعین در پوشش یک برنامه رادیویی خبر داد و گفت که مجرمان سایبری با این روش بیش از پنج میلیارد ریال از حدود 20 نفر کلاهبرداری کرده بودند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان مجری برنامه رادیویی تحت عنوان زائر اربعین اعلام کرد که این شهروند برنده یک سفر زیارتی در ایام اربعین شده است.

وی با بیان اینکه مجرمین با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده بودند که برای دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به مرورگر تلفن همراهش وارد و اعلام کند، گفت:‌ شاکی نیز با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود شده و برای پیگیری موضوع به پلیس فتا مراجعه کرد.

معظمی گودرزی با اشاره به اقدامات ماموران برای رسیدگی به این پرونده، گفت: رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران متخصص پلیس فتای پایتخت قرار گرفت و آنان پس از انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری، متهمان را در یکی از مناطق جنوبی تهران مورد شناسایی قرار دادند. در ادامه نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام شده و ماموران پس از دریافت مجوز عملیات در محل حاضر شده و دو کلاهبردار را دستگیر و به مقرانتظامی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه در جریان رسیدگی به این پرونده شمار افرادی که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرارگرفته بودند، افزایش یافت، گفت:  با توجه به شباهت شیوه ارتکاب جرم، مجرمان دستگیر شده درباره دیگر پرونده‌ها نیز مورد پرس‌وجو قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود اعتراف کرده و گفتند که باتوجه به ایام اربعین و اشتیاق مردم برای سفر زیارتی به کشور عراق دست به چنین اقدامی زده‌اند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه دو فرد کلاهبردار بیش از پنج میلیارد ریال از 20 نفر کلاهبرداری کرده بودند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات پلیس فتا در این خصوص همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این پرونده از مردم خواست که فریب چنین تماس‌ها و پیام‌هایی رات نخورده و به بدانند که به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و چنین تماس‌هایی قطعا کلاهبرداری است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: