يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
با رشد ۹ هزار واحدی؛
عجب شیر پرس - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۸ شهریور ماه) با ۹ هزار و ۷۷۱ واحد افزایش و صعود به کانال ۲.۱ میلیون واحد، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۴ هزار واحد ایستاد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۵۵۲ واحد افزایش به ۷۱۰ هزار و ۵۶۰ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۱۹ واحد رشد به ۴۰۳ هزار و ۹۴۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۷۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۵۸ میلیارد ریال معامله شد.

مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و هفت واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۸۶۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۹۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۵۸۲ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۷۷ وحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۱۹ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۳۸۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل؛ گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۴۹ واحد، گروه توسعه صنعتی ایران (وتوصا) با ۱۴۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۳۹ واحد، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۱۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، ایران خودرو (خودرو) بانک تجارت (وتجارت) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۹۲ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۱۲۳ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۳۹۶ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۶۸۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و صنایع گلدیران (گلدیرا) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، سیمان ساوه (ساوه)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: