چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبرداد:
عجب شیر ما - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اختصاص مکانی رایگان برای عقد زوج های جوان در جوار امامزاده سید حمزه تبریز خبر داد و گفت: امامزاده ها تنها جای عزاداری نیست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا،'حجت الاسلام وحدت مشهوری' با بیان اینکه امامزاده متعلق به تمامی اقشار جامعه است، افزود: مراسم جشن و سرور را با رعایت موازین شرعی می توان در چنین مکان های معنوی و مقدسی برگزار کرد.
وی با اشاره به آماده سازی این مکان تا سالروز ولادت حضرت زهرا (س) گفت: این طرح به صورت آزمایشی از امامزاده سید حمزه تبریز شروع شده است و در صورت استقبال مردمی در سایر امامزادگان نیز قابل اجرا است.
وی افزود: زوج های جوانی که ازدواجی ساده و آسان با مهریه کم داشته باشند، می توانند با مراجعه به این امامزاده روز برگزاری مراسم عقدشان را انتخاب کنند.
ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده ، جامعه و اجتماع است و میزان اندیشه و تدبر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیر دارد.
ازدواج در اسلام محبوب و مقدس شمرده شده و دارای آثار و نتایج بسیاری از جمله ارضای غریزه جنسی، تولید و بقای نسل، تکمیل و تکامل انسان، آرامش و سکون، پاک دامنی و عفاف و نتایج متعدد دیگر است.
بقعه و مسجد امامزاده سید حمزه در محله سرخاب و ضلع جنوب شرقی تقاطع خیابان ثقةالاسلام و خیابان عارف تبریز قرار دارد.
برچسب ها: عروس ، تبریز ، عقد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: