شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
عجب شیر پرس - معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اداره کل به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۶۰۰ قطعه زمین به مشمولان این طرح واگذار کرده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد کیانی روز چهارشنبه گفت: علاوه بر تخصیص زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان، ۵۰۳ قطعه زمین به اقشار ویژه از جمله خانواده‌های ایثارگران و نیز ۲ هزار و ۶۵۰ قطعه دیگر به سایر متقاضیان در استان اصفهان بر اساس قانون واگذار شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲۴ هکتار زمین در ۲ سال گذشته با کاربری اداری، تأسیسات شهری به نهادها و سازمان‌ها واگذار و از ابتدای امسال نیز ۲۳۰ برگ سند مالکیت به صورت سند تک برگی حدنگاری شده برای زمین های دولتی استان صادر شد.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: هشت هزار و ۵۰۰ برگ سند مالکیت تک برگی نیز از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم و در ۲ سال اخیر برای اجرای قانون حدنگار در استان اصفهان برای اراضی دولتی استان به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شده است.

کیانی یادآور شد: از ابتدای کار دولت سیزدهم، برای ۳۳ هزار هکتار زمین های ملی داخل حریم شهرها و زمین‌های تحویل و تحول شده با منابع طبیعی استان سند مالکیت تک برگی اخذ و مابقی نیز در حال پیگیری است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: بر اساس توافق بین این اداره کل و جهادکشاورزی برای تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی داخل و خارج از حریم، از ابتدای امسال صورتجلسه تحویل و تحول ۸۰۰ هکتار زمین تنظیم شده است.

وی اظهار داشت:۲۱۹ هکتار زمین در محدوده و حریم شهرهای استان در ۲ سال گذشته تحصیل شد و سند مالکیت تک برگی به نام دولت و افزون بر آن برای برای هزار و ۶۰۰ هکتار زمین داخل حریم شهرها نیز سند تک برگی به نام دولت صادر شد.

وی افزود: برای اجرای قانون جامع حدنگار یا همان "کاداکسر"، اداره‌کل راه و شهرسازی استان، نسبت به انعقاد قرارداد با مشاوران با صلاحیت، جهت اخذ سندها مالکیت دولتی به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اقدام کرد.

کیانی گفت:این اداره کل برای رفع تصرف از زمین های راه و شهرسازی استان اصفهان سال گذشته ۴۱ مورد آرای قضایی قطعی برای رفع تصرف و خلع ید و قلع و قمع زمین های دولتی استان را مراجع قضایی اخذ کرد و در سال جاری نیز تاکنون ۲۱ مورد جدید، اخذ شده است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: