يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
فرماندار مراغه خبر داد
فرماندار مراغه گفت: سرمای بهاره، ۳۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۷۸۰ هکتار باغات کشاورزی مراغه خسارت وارد کرد.

ظفر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، از خسارت سرمای بهاره به بیش از یک هزار هکتار باغات کشاورزی در مراغه خبر داد و اظهار داشت: با بارش برف بهاره در این شهرستان در روزهای اول سال بیش از 300 میلیارد ریال به باغات این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: بارش برف که از 28 اسفند سال گذشته آغازشده و تا یکم فروردین 95 ادامه داشت، دمای مراغه به دو درجه زیر صفر کاهش‌یافته بود که این امر موجب شد حدود هفت هزار و 300 تن از محصولات باغی این شهرستان خسارت ببینند.

فرماندار مراغه با اشاره به اینکه بر 70 درصد باغات این شهرستان خسارت واردشده است، گفت: براثر سرمای اولین روز بهاری به یک هزار و 870 هکتار  باغ این شهرستان خسارت واردشده است که با بررسی کارشناسان 30 تا 70 درصد خسارت واردشده به باغات بادام، زردآلو، هلو و آلوچه می‌باشد.

وی ادامه داد: باغداران مراغه‌ای در سال زراعی گذشته بر اثر حوادث غیرمترقبه شامل سرمازدگی و تگرگ، یک هزار و 214 میلیارد و 430 میلیون ریال خسارت‌دیده بودند که بخشی از این خسارت‌ها توسط بیمه کشاورزی جبران شده است.

به گزارش تسنیم، شهرستان مراغه دومین قطب تولید محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی است که در سالیان گذشته بر اثر بلایای طبیعی به  محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد می‌شود.

برچسب ها: کشاورزی ، مراغه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: