يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
عجب شیر پرس - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه به ویژه اوایل هفته آینده دمای هوای استان به تدریج خنک‌تر می شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «محمد امیدفر»، روز چهارشنبه با اشاره به جو به نسبت پایدار استان تا روز جمعه، اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد از روز جمعه با گذر امواج تراز میانی جو در نواحی شمالی استان، جوی ناپایدار در این نواحی حاکم می شود.

وی اظهار کرد: بروز این وضع و شرایط فصلی و محلی موجب ابرناکی، رگبار باران و غرش آذرخش در این نواحی می شود و با تداوم این وضعیت دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش می یابد.

امیدفر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای ۱۰ درجه و جلفا با دمای ۲۶ درجه سانتی گراد به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق آذربایجان شرقی قرار دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: