يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز اعلام کرد: بخشی از تنش آبی شهرستان پرجمعیت فردیس با اجرای ۲ طرح فوری آبرسانی برطرف شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، "حمیدرضا نامداری " روز دوشنبه افزود: : با توجه به ضعف منابع سفره های زیر زمینی در فردیس و کاهش آبدهی چاه ها و نیز افزایش عمق دسترسی به این منابع که حتی به بالاتر از ۳۰۰ متر هم رسیده، انتقال آب سطحی از خارج از شهرستان به فردیس در قالب ۲ طرح بزرگ آغاز شده که طرح انتقال آب از کرج به فردیس به طول پنج کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجراست و بخشی از آن به صورت آزمایشی وارد مدار شده است .

وی افزود: دومین طرح هم انتقال آب از کرج به فردیس به طول پنج هزار متر و به قطر ۹۰۰ میلی متر است که مخزن پنج هزار متر مکعبی آن در شهرک جهان نما کرج ساخته شده و بخشی از آن با بهره برداری از یک حلقه چاه جدید با آبدهی ۳۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شد.

نامداری گفت: مابقی این طرح ها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز اظهار کرد: اکنون طرح ساماندهی منابع تامین و توزیع آب فردیس در حال اجراست و در آینده نزدیک، شرایط و وضعیت منابع تامین و توزیع آب در این شهرستان بهبود می یابد.

نامداری گفت: با توجه به اینکه فردیس یکی از شهرستان های با تراکم جمعیتی بالا بوده و امکانات و تاسیسات زیر بنایی در حوزه ی آبرسانی در این شهرستان به تناسب افزایش جمعیت، توسعه نداشته، برنامه های متعددی برای رسیدن به حد مطلوب پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: از بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تا کنون ، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه با مجموع آبدهی ۴۵ لیتر بر ثانیه و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب فرسوده به طول پنج کیلومتر در فردیس انجام شده است .

شهرستان ۸۰۰ هزار نفری فردیس در ماه های اخیر با تنش شدید آبی مواجه شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: