جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
تبریز؛
عجب شیر ما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ازافزایش 37 درصدی مسافرت‌های داخلی استان و کاهش 15 درصدی مسافران خارجی در نوروز امسال خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، حق‌پرست در بازدید از خانه تاریخی حیدرزاده تبریز، اظهار داشت: در نورز امسال 65 هزار و 101 نفر از اماکن و بناهای تاریخی استان بازدید داشته‌اند که کلیسای سنت استپانوس بیشترین میزان بازدیدها را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه از 27 اسفندماه سال گذشته تاکنون تعداد 448 هزار و 183 نفر از اماکن تفریحی استان آذربایجان شرقی بازدید کرده‌اند، افزود: در مجموع تعداد 953 مورد بازدیدهای نظارتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مدت انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از کاهش 15 درصدی مسافران خارجی و افزایش 37 درصدی مسافرت‌های داخلی استان در نوروز امسال خبر داد و اظهار داشت: تعداد 10 هزار و 600 نفر در هتل‌های استان با اشغال 63 درصدی، 11 هزار و 507 نفر در مهمانپذیرها با اشغال 63 درصدی و 9 هزار و 509 نفر نیز در مراکز آموزش و پرورش استان اقامت داشته اند.

حق‌پرست در خصوص اقدامات انجام گرفته این اداره کل برای استقبال از تبریز 2018 نیز اظهار داشت: به دستور استاندار، شورای سیاست‌گذاری تبریز 2018 تشکیل شده و جلسات متعددی در این ارتباط برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین مبادرت به تشکیل پنج کمیته تخصصی زیرساخت‌ها و توسعه، تبلیغات و رسانه، آموزش و ارزیابی، اجتماعی و اقتصاد و سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و به زودی وب سایت اختصاصی این موضوع نیز طراحی می‌شود.

این مسئول با اشاره به تشکیل کمسیون ماده پنج تبریز 2018 و انتشار فراخوان طراحی لوگو در این ارتباط، تصریح کرد: تاکنون 770 طرح به دبیرخانه ارسال شده و از این میان سه طرح برگزیده شده است.
برچسب ها: تبریز ، گردشگری ، حق پرست
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: