شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
عجب شیر پرس - رییس‌جمهور که صبح امروز به قم سفر کرده است، با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، سیدابراهیم رییسی که به منظور شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد صبح امروز؛ دوشنبه به قم سفر کرده است، در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان این‌که « دولت در ابتدای کار با ۱۲ مشکل کلان مواجه بود» در عین حال خاطرنشان کرد: سفره مردم دغدغه همیشگی دولت است.

وی گفت: در گرانی و تورم شاهد روند کاهشی هستیم.

آیت الله نوری همدانی نیز در این دیدار اظهار کرد: پشتکار و تلاش پر حجم جنابعالی که دارای سوابق  روشن و درخشانی در مسئولیت‌های مختلف هستید ستودنی است.

وی گفت: لازم است برای کاستن از مشکلات اقتصادی و توجه به اقشار ضعیف تلاش بیشتری شود.

رئیس جمهور ضمن تشریح مهمترین اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی اظهار داشت: به‌رغم توطئه‌های مکرر دشمنان برای توقف تولید و حرکت رو به رشد کشور، دولت با همه توان و با کمک همه نهادهای کشور برای رفع مشکلات در حال تلاش است و به‌حمدالله امروز جمهوری اسلامی از همه زمان‌ها قوی‌تر و دشمنان از همیشه ضعیف‌تر هستند.

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز با درخشان توصیف کردن سوابق سید ابراهیم رئیسی در مسئولیت‌های مختلف، خدمات و زحمات بی‌شائبه دولت و تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر شخص رئیس جمهور به‌ویژه در سفرهای استانی و ارتباطات خارجی را قابل تقدیر دانست.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر دولت به اقشار ضعیف و کم‌درآمد و رفع تبعیض در کشور، بر لزوم مقابله با مشکلات اقتصادی و بالا بردن ارزش پول ملی کشور نیز تاکید کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اهمیت تبیین اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، سیاه‌نمایی اقدامات انجام شده و ناامید کردن مردم را از راهبردهای دشمن دانست و پرهیز از آن را ضروری دانست.

رئیس جمهور نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت طی دو سال گذشته، به ۱۲ مشکل گریبان‌گیر کشور پیش از آغاز به کار دولت، از جمله همه‌گیری کرونا و فوت روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان بر اثر این بیماری، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بحران کمبود کالاهای اساسی، ناترازی در بخش انرژی، رشد اقتصادی صفر درصدی و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: دولت از فردای شروع به کار، با عزم جدی و تکیه بر باور عمیق ما می‌توانیم، به صورت شبانه‌روزی به‌دنبال حل مشکلات رفت و توانست در شش ماهه اول بر بسیاری از این مشکلات قایق آید.

رئیسی هم‌ترازی منابع و مصارف دولت در سال اول فعالیت را از جمله دستاوردهای بسیار مهم و کم‌نظیر دولت برشمرد و افزود: امروز با لطف الهی و مجاهدت دولتمردان رشد اقتصادی ۴ درصدی محقق شده، بیش از۵ هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید بازگشته، نرخ بیکاری با رقم ۸.۲ به پایین‌ترین رقم خود در چند دهه گذشته رسیده، ناترازی در بخش برق با تمهیدات دولت کاهش یافته و موضوع مسکن به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم کشور که در سال‌های گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس جمهور همچنین سیاست خارجی متوازن، چند جانبه‌گرایی، ارتباط با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای اسلامی و رشد چشمگیر تجارت خارجی را از دیگر اقدامات و دستاوردهای حائز اهمیت دولت برشمرد و اظهار داشت: به‌رغم تلاش‌های دشمنان و توطئه‌های مکرر آنها برای توقف تولید و حرکت رو به رشد کشور، دولت با همه توان و با کمک همه نهادهای کشور برای رفع مشکلات و برخی تنگناهای تحمیل شده در حال تلاش است و به‌حمدالله امروز جمهوری اسلامی از همه زمان‌ها قوی‌تر و دشمنان از همیشه ضعیف‌تر هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: