يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
عجب شیر پرس - فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی برای اتمام پارک موزه دفاع مقدس، گفت: تکمیل این طرح ملی همت مضاعف می‌طلبد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سردار اصغر عباسقلی زاده روز شنبه تامین منابع برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس تبریز را از محل اعتبارات ملی و استانی دانست و با اشاره به اینکه طی ۲ سال اخیر و توسط دولت سیزدهم اقدامات خوبی به انجام رسیده است، افزود: طی این مدت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

عباسقلی زاده با ابراز تاسف از اینکه تاکنون همت جدی برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس صورت نگرفته است، ادامه داد: با توجه به رشادت ها و دلاوری رزمندگان آذربایجان در طول هشت سال دفاع مقدس و سرداران شهیدی همچون آقامهدی و حمید باکری، شفیع زاده، یاغچیان و تجلایی و ده ها فرمانده شهید این دیار که نقش عیرقابل انکار در پیروزی های مختلف دوران جنگ داشتند، تعلل بیش از این برای افتتاح رسمی پارک موزه جایز نیست.

وی برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی را گامی مهم و تاثیرگذار در شناساسی و معرفی رزمندگان شهید این خطه در دوران دفاع مقدس ارزیابی کرد و گفت: این کنگره سرمنشاء برخی اقدامات فرهنگی، هنری و عقیدتی از جمله اتمام پارک موزه دفاع مقدس است که باید همه مسئولان در این زمینه با سپاه عاشورا و بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نهایت همکاری را داشته باشند.

عباسقلی زاده از اینکه تاکنون آثار هنری خاص و فیلم های فاخر برای سرداران شهید آذربایجان تهیه نشده است ابراز تاسف کرد و از تمام هنرمندان، فیلم سازان و صاحب نظران حوزه دفاع مقدس درخواست کرد تا در این زمینه فعال تر از گذشته وارد عرصه شده و برای ماندگاری یاد و نام شهدا آثاری باکیفیت ارایه دهند.

وی وجود افزون بر ۶۵ هزار رزمنده پیشکسوت، ۱۰ هزار شهید دفاع مقدس و ۲۵ شهید مدافع حرم را از ویژگی های بسیار ممتاز آذربایجان شرقی در حوزه ایثار و شهادت دانست و ادامه داد: با وجود چنین ظرفیت های بسیار مهم اینکه تاکنون مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز به بهره برداری کامل نرسیده است، جای تامل و تاسف دارد.

پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس تبریز یکی از پروژه‌های فرهنگی مهم آذربایجان‌ شرقی است که افزون بر ۲۰ سال از کلنگ زنی آن سپری می شود و در این مدت به رغم قول های مسئولان وقت تاکنون بهره برداری کامل از این مجموعه محقق نشده است.

این مجموعه محدوده ۶۸ هکتاری و زیربنای پنج هزار و ۶۰۰ مترمربعی شامل موزه، بوستان شمیم پایداری، مقبره شهدای گمنام، تالار اجتماعات گالری شهدا، نمایشگاه و کتابخانه تخصصی و بخش های مختلف اداری را شامل می شود که در منطقه شرق تبریز احداث شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: