شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
عجب شیر پرس - مدیرعامل پیشین استقلال می‌گوید باید هرچه زودتر شرح وظایف نکونام و خطیر در استقلال مشخص شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، کاظم اولیایی پیرامون آخرین وضعیت باشگاه استقلال اظهار کرد: شرایط خیلی بدی بر باشگاه‌های ما حاکم مخصوصا باشگاه‌های دولتی، استقلال و پرسپولیس است. آنها اصلا وضعیت خوبی در حوزه ساختاری ندارند. ما نیاز به اصلاح ساختار داریم و اگر ریل گذاری را درست نکنیم روز به روز فرسوده‌تر می شویم. مشکلات با سرپرست، سرپرست مدیرعاملی و ... حل نمی‌شود. ما باید ریل گذاری کنیم و تلاش کنیم باشگاه‌ها به روز نگه داشته شوند.

وی افزود: ما باید ریل گذاری کنیم و درک درستی از ورزش حرفه‌ای ایجاد کنیم. این درک درست باید توسط کیومرث هاشمی که وزیر کاردان و خوبی است برای استقلال و پرسپولیس تعریف شود.

مدیرعامل پیشین استقلال در رابطه با اینکه گفته می‌شود استقلال در نقل و انتقالات موفق نبود، گفت: ظاهر امر همین موضوعی است که شما می‌گویید. بالاخره در هر دوره‌ای چند چهره هست که هر کسی آنها را بگیرد می گویند فلان تیم موفق بوده است اما یادتان باشد که تفاوت استعداد فوتبالیست‌های ما شش ماه است و در استقلال و پرسپولیس می توان سه ماه را از طریق هواداری و انگیزشی که توسط هوادار ایجاد می شود، کاهش داد. بنابراین در استقلال و پرسپولیس می توان با سه ماه ستاره‌سازی کرد. دیگر راه این است که دنبال ستاره و خرید ستاره باشیم اما امیدوارم از آن سال‌هایی باشد که استقلال دنبال ستاره پروری باشد چرا که این مسیر ماندگارتر است. هم باشگاه به جواد نکونام کمک کند از این طریق در تاریخ استقلال جایگاه ماندگاری پیدا کند و از این ستاره های جدید که ساخته و پیدا می شوند بیشتر استفاده کند و لذت ببرند.

اولیایی درباره شایعات پیرامون علی خطیر و جواد نکونام تصریح کرد: به یکی از دوستانم در جلسه‌ای گفتم هر چه زودتر آقایان برای خودشان شرح وظایف بنویسند. در باشگاهی که شرح وظایف وجود ندارد هرکسی سعی می‌کند وظایف دیگران را انجام دهد و از وظایف خودش جا می‌ماند. من سال‌های سال در کنار سرمربی استقلال آقای پورحیدری بودم؛ هم اقتضا می‌کرد با ایشان رفاقت کنم هم درست برخورد کنم. وقتی دست به قلم شدیم شرح وظایف نوشتیم و هرکسی کوچکترین شرح وظایف خودش را نوشت و کوچک‌ترین مشکلی نداشتیم. امیدوارم شرح وظایف نوشته شود و با نظارت مطبوعات و رضایت هواداران این دو عزیز کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی پیرامون بحث سقف قراردادها در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: سقف قرارداد جزو بخش کوچکی از بحث ماست. ما باید فیرپلی مالی داشته باشیم. از سال آینده متاسفانه ۵۱ درصد قرارداد باید از درآمدهای فوتبال باشد وگرنه به مشکل برمی‌خوریم. فیرپلی مالی می‌گوید هر چقدر از فوتبال درآمد دارید، می توانید در فوتبال هزینه کنید. این بحث سقف هزینه جزو وظایف ذاتی باشگاه‌هاست. امیدواریم در آینده همه چیز انجام شود که هر چیزی سر جای خودش باشد.

مدیرعامل پیشین استقلال در خصوص گفت: بحث کمیته بدوی این بود که دولت باید بحث مالکیت مشترک را حل کند. دولت و کمیته مربوطه باید بحث مالکیت را روشن کند. در آن مقطع می‌خواستند یک تیم از ایران برود که این اتفاق افتاد و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا رفت. بحث تفکیک مالکیت را باید دولت تعیین می‌کرد که یکی از موانع بزرگ آینده استقلال و پرسپولیس هم هست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: