يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی با اشاره به خاطر تعامل مناسب و اقدامات صورت گرفته این حوزه در شش ماهه اول امسال ، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور از برنامه ها و اولویت های کاری مهم دولت است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمود چمنی روز چهارشنبه در دومین جلسه کمیته فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: مقام معظم رهبری هم همواره بر جدیت مبارزه با قاچاق توسط دستگاه های متولی تأکید داشته و آن را واجب شمرده اند و به تبلیغات متناسب و هوشمندانه در این زمینه سفارش کرده اند .
وی بیان داشت : بیکاری و آسیب جدی به تولید ملی اصلی ترین ضربه مهلک پدیده شوم قاچاق در کشور است و مبارزه با آن نقش ارزنده و مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد .
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی هم مرز با سه کشور ترکیه ، عراق و جمهوری آذربایجان است و همواره در مسیر حمل و نقل بین المللی قرار دارد، اضافه کرد: بنابراین شناسایی گلوگاه ها و شبکه های قاچاق کالا در استان در اولویت کاری سازمان ها و نهادهای قانونی مسئول است .
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی فرهنگ سازی مناسب را از مهمترین عوامل ریشه کن سازی قاچاق دانست و خاطر نشان کرد : وابسته نبودن به واردات کالا از کشورهای خارجی ، تکیه بر تولیدات داخلی و فرهنگ سازی مناسب برای از بین بردن ریشه های قاچاق از مهمترین عوامل برای عمل به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اقتصاد مقاومتی است .
چمنی اضافه کرد : بر این اساس باید دستگاه های درگیر در این موضوع نهایت همکاری و همدلی را باهم داشته باشند تا گام بزرگی در انجام این وظیفه خطیر و کمک به اقتصاد کشور برداشته شود.
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ارزنده دارد.
سید محسن لطیفی اظهار کرد : ایجاد تعامل و هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی متولی موضوع به منظور تبیین مضرات استفاده از کالاهای قاچاق و ارز تعیین کننده است .
وی افزود : قاچاق کالا و ارز یک بلای عظیم اقتصادی برای کشور است و مبارزه با آن باید تبدیل به یک فرهنگ و مطالبه عمومی مردمی شود.
لطیفی گفت: قاچاق و آسیب های عظیمی که با ورود کالاهای قاچاق به لحاظ اقتصادی و فرهنگی و تغییر در ساختارها و رفتارها در کشور ایجاد می کند ،غیر قابل جبران است و برای مبارزه با آن نیازمند به بستر سازی فرهنگی ، تبلیغاتی و آموزشی با عزم عمومی در کنار برخوردهای قانونی هستیم .
وی با بیان ضرورت حمایت و همراهی همگان از تولیدکنندگان برای تولید کالاهای داخلی با کیفیت ، افزود : با جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور و حمایت از تولیدکنندگان داخلی ، می توان پویایی و پیشرفت را در صنعت ، تولید و اشتغال شاهد بود .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد : برای مردم سوال است که این کالاها از کجا وارد کشور می شود و چه کسی باید جلوی ورود آن را بگیرد.
لطیفی بر ضرورت توجه ویژه دبیرخانه کمیسیون استان و دستگاه های استانی در اجرای به موقع برنامه های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و افزود : با برنامه ریزی دقیق و هدفمند و با تبلیغ و ترویج درست و فرهنگ سازی که از اصول اولیه استفاده از کالای ایرانی می توانیم موجب رونق تولیدات داخلی شویم .
وی با اشاره به تدوین برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی ،اظهار کرد : برای آگاهی به مردم درباره معضلات واردات بی رویه و خارج از ضوابط کالاهای خارجی ، استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی ، رسانه های دیداری ، شنیداری ، مکتوب و مجازی ، حوزه های علمیه و بسیج در تقویت فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی ضروری است .
برچسب ها: قاچاق ، کالا ، دولت ، مبارزه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: