دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
عجب شیر پرس - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد چهار بیمار کرونایی در هفته‌ای که گذشت (۳۱ تیر تا ۶ مرداد) در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۳۱۰ نفر رسید.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۵ نفر آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۶۱۲ هزار و ۹۱۷ نفر رسید.

تاکنون هفت میلیون ۳۷۲ هزار و ۵۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. تاکنون ۵۷ میلیون و یکهزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۱۶۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۸۳۲ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۶۹۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۹۰ دُز رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته با صدور اطلاعیه مبتنی بر نظر کمیته علمی کشوری کرونا کرونا از پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک خبر داد.

بر اساس نظر این کمیته مبنی بر شرایط با ثبات کنونی و پایان وضعیت اضطراری کرونا به جای توصیه عمومی به کل جامعه برای استفاده از ماسک، تأکید می‌شود صرفا افرادی که دارای سن بالا، بیماری زمینه‌ای، نقص ایمنی، بیماری‌های کلیوی، قلبی، ریوی و کبدی هستند و نیز کسانی که در تماس مستقیم با فردی بوده‌اند که مشکوک یا قطعا مبتلا به کرونا بوده است، باید از ماسک استفاده کنند.

همچنین در مورد مراکز بهداشتی و درمانی در مناطقی که انتقال عمومی یا خوشه‌ای کووید۱۹ گزارش شده باشد، استفاده از ماسک برای همه اعم از کارکنان و مراجعان این مراکز، توصیه می‌شود ولی در مناطقی که انتقال قطعی به صورت تک گیر وجود داشته باشد، استفاده از ماسک صرفا برای کارکنان درگیر با بیماران توصیه می‌شود
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: