شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد
عجب شیر پرس - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه عفاف و حجاب به دستگاه‌های تابعه وزارت ارشاد دستور دادیم به‌صورت جدی مسئلۀ حجاب را پیگیری و اجرا کنند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره جزییات نامه اش به دبیر کل آیسسکو در محکومیت اهانت به قرآن گفت: آیسسکو یک نهاد فرهنگی در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی است. برای این نهاد نامه نوشتم و درخواست کردم که به صورت جدی بحث محکومیت و مقابله با اقدام توهین و جسارت به قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد و هم پیشنهاد دادم که اجلاس فوق‌العاده آیسسکو در تهران و به میزبانی وزارت فرهنگ  و با حضور وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار شود. نامه را رسما ارسال کردم و امیدوارم‌که اقدام قاطعی را از طرف این سازمان شاهد باشیم.

وی درباره اینکه اخیرا برخی از فروشگاه های اینترنتی شاهد کشف حجاب برخی از کارکنانشان بوده اند و اقدامات انجام شده در این زمینه چیست؟ گفت:  در حوزه عفاف و حجاب  به دستگاه‌های تابعه وزارت ارشاد دستور داده‌ایم به‌صورت جدی مسئلۀ حجاب را پیگیری و اجرا کنند. چند روز پیش هم اتفاقی افتاده بود و پوستر فیلم کوتاه توسط مجموعه غیردولتی منتشر شده بود  و به دلیل اینکه  به تذکر ما توجهی نکرده بودند، من دستور  توقیف جشنواره را دادم زیرا این طور بی حرمتی ها نسبت به قانون و حجاب پسندیده نیست و حتما خط قرمز ماست.

اسماعیلی ادامه داد: برخی از افرادی که مرتکب این کار شدند، جزو کسانی هستند که کاری به آنها ارجاع نمی شود و فعالیتشان ممنوع است. طبیعتا آنهایی که مجوزهایشان از وزارت ارشاد است، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در وزارت خانه مستقر است و به آن رسیدگی‌ می کند،  حتما اخبارش را دو سه روز آینده مشاهده می کنید و آنهایی که مجوزشان مربوط به وزارت ارشاد است قطعا در این زمینه با قوت از قانون از آن مراقبت و صیانت می کنیم.

وی درباره صدور احکامی که برای بازیگران صادر شده و اینکه صدور این آراءاز طرف دادسرای ارشاد بوده یا دادسرای عمومی؟ گفت: دادسرای ارشاد و دادگاه ارشاد دو مجموعه است که ذیل دادستانی تهران و اداره کل دادگستری است و در مجموعه مباحث حجاب انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه نسبت به احکام صادره برخی از مشاغل اعتراض کردند و گفته اند که شغل ما با صدور چنین احکامی زیر سوال رفته است؟ گفت: نوع حکم را قاضی که  استقلال دارد براساس فهمش صادر می شود و آقای محسنی اژه ای هم نسبت به آن موضع گیری کردند و ماهم همین هفته با دستگاه های مرتبط جلسه داشتیم و تاکید کردیم احکام با عرف کار و متناسب با شان افراد صادر شود.  کسی که فعالیت هنری دارد حکم‌ محرومیت از کار برایش صادر شود و این را دنبال می‌کنیم‌  و نامه ای را در این زمینه به مراجع ذی ربط ارسال کردم که هماهنگی با وزارت ارشاد باشد و از آن تفسیرهای نادرستی بعمل نیاید و مورد دفاع است که در یک رویه روشن و مرتبط با ماموریت هایشان دنبال شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: