شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
عجب شیر پرس - مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی با اشاره به حساسیت ویژه این نهاد به کیفیت و تطابق اسباب بازی‌ها با استانداردهای تعریف شده به علت سر و کار داشتن با کودکان گفت: در این راستا ۱۲ دستگاه اسباب بازی غیراستاندارد در ۲ پارک شهر ارومیه پلمب شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، وحید موسی پور روز دوشنبه افزود: با توجه به مکاتبات مستمر و پیگیری‌های این اداره کل و عدم اقدام لازم از طرف مالکان و بهره برداران در جهت استانداردسازی و اخذ تاییدیه ایمنی برای وسایل بازی، با هماهنگی دادستان مرکز استان و با حضور کارشناسان این اداره کل، تجهیزات تفریحی در این ۲ مجموعه پلمب شد.

وی اظهار کرد: علت پلمب این تجهیزات، عدم اقدام مالکان یا بهره برداران آنها برای استاندارد سازی تجهیزات بود.

مدیر کل استاندارد آذربایجان‌غربی ادامه داد: کارشناسان این اداره کل با رصد زمین‌ها و پارک‌های بازی و تهیه گزارش‌های تحلیلی از وضعیت آنها، مکاتبات لازم را با شهرداری‌های استان انجام داده و انتظار می‌رود شهرداری‌ها در اسرع وقت نسبت به استانداردسازی این وسایل بازی اقدام کنند.

موسی پور اضافه کرد: با توجه به فصل بهره برداری و افزایش تقاضا برای استفاده از مجموعه‌های تفریحی توسط کودکان و نوجوانان، بازرسی و بررسی وضعیت ایمنی و تاییدیه استاندارد وسایل بازی مستقر در شهربازی‌ها، پارک‌ها و زمین‌های بازی سطح استان، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اقدامات و مکاتبات صورت گرفته در صورت بروز هرگونه حادثه و سوانح، مسوولیت آن بر عهده شهرداری‌هاست.

موسی پور با اشاره به اینکه اکثر استفاده کنندگان از این مجموعه‌ها کودکان و خردسالان هستند، گفت: هدف از بازرسی و نظارت بر تجهیزات تفریحی مستقر در پارک‌ها و زمین‌های بازی، استاندارد سازی و ایمن سازی آنها برای جلوگیری از ایجاد خطرات احتمالی برای شهروندان است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: