دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
عجب شیر پرس - رئیس اداره امور آب گچساران گفت: برای تامین آب سه هزار هکتار از زمین های دشت خان احمد باشت سه هزار میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین اعتبار فاز نخست این طرح امسال به بهره برداری می رسد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید معصوم افضلی روز یکشنبه افزود: این طرح آبی با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد در دست اجراست و شبکه ۳ و ۴ و پمپاژ این طرح در حوزه خان احمد باشت هم اکنون تکمیل شده است.

وی بیان کرد: آبرسانی به دشت خان احمد در قالب فاز دوم طرح تامین آب امامزاده و خان احمد به مساحت سه هزارو ۱۰۰ هکتار در دست اجراست.

افضلی ابراز کرد: با تکمیل و بهره برداری این طرح سالیانه ۲۴میلیون متر مکعب آب به زمین های کشاورزی دشت خان احمد و امامزاده جعفر انتقال خواهد یافت.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی آبرسانی به دشت خان احمد در سال های ۹۶و ۹۷ آغاز و در چند مقطع زمانی با رکود مواجه بود.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: تاکنون یکهزارو ۵۹۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی به دشت خان احمد و امامزاده جعفر هزینه شده است.

اختصاص ۶۴۰ میلیارد ریال به طرح آبرسانی به دشت خان احمد و امام زاده جعفر

افضلی افزود: بیش از۶۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته از محل اعتبارات ملی به طرح آبرسانی به دشت خان احمد و امام زاده جعفر تخصیص یافت.

وی بیان کرد: آبرسانی به دشت خان احمد و امامزاده جعفر هم اکنون با ۲ پیمانکار با مبلغ قرارداد اولیه ۸۹۴ میلیارد ریال در دست اجراست.

افضلی ابراز کرد: همچنین برای تعمیرات ایستگاه پمپاژ فاز نخست آبیاری به زمین های دشت امامزاده جعفر بیش از۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و هم اکنون تعمیرات فاز نخست این طرح با اعتبار حدود پنج میلیارد ریال در دست اجراست.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در رونق کشاورزی ، اشتغالزایی در این منطقه کم برخوردار و روستاهای اطراف نقش مهمی خواهد داشت.

طرح آبرسانی به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر دارای ۴۶ کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: