يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
عجب شیر پرس - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اهدای ۲۸ شی متعلق به عصر آهن توسط یکی از دوستداران آثار تاریخی به یگان حفاظت استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روز یکشنبه سرهنگ محمدرضا کردان افزود: این اشیا به صورت هبه توسط شخصی با هویت معلوم، از دوستداران میراث‌فرهنگی و تاریخی کشور، جمع‌آوری و به یگان حفاظت استان اهدا شد.

وی افزود: این اشیا ۲عدد ظرف سفالی قرمز رنگ، ۷ عدد گیره مفرغی با تزئین مارپیچی، ۲ عدد بیل و یک عدد سرنیزه و ۷ میله مفرغی، ۲عدد آیینه، ۶ تکه سرنیزه و خنجر اکسید شده و ۱عدد ظرف کوچک سفالی با آبریز کوچک را شامل می‌شود که متعلق به عصر آهن است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تشکر از اطلاع‌رسانی هم استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرایم گفت که صیانت از میراث‌فرهنگی در استان مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان دارد.

وی از هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی خواست تا گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره‌ تلفن ۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: