يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
عجب شیر پرس - فرماندار بستان آبا د با اعلام اینکه سیل شب گذشته شهرستان خسارت جانی نداشت، گفت: خسارت وارده به منازل ، مزارع ، راه ها و وسایل نقلیه در حال بررسی است .
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا توری روز یکشنبه با اشاره به اینکه شدت سیل به اندازه ای بود که ۲ کامیون ۱۰ تن را با خود برد و در روستای شیرین بلاغ وارد چند خانه شده و به مردم خسارت وارد کرد، اظهار کرد: برخی منازل در مسیر سیلاب هستند و هیچگونه سیل بندی ندارند و لازم است ستاد مدیریت بحران استان تدابیری بیندیشد تا خطرات جانی و مالی را هنگام بارش باران و بروز سیلاب به صفر برساند.

وی اضافه کرد: خانه های مسکونی این منطقه بدون مراعات حریم در بستر رودخانه قرار گرفته اند و باید مسیل آزاد سازی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه سه تیم جمعیت هلال‌احمر بستان‌آباد به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند، گفت: همه پایگاه های امداد و نجات شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند.

حمید منجم افزود: پس از ارزیابی اولیه سه تیم دیگر به منطقه اعزام شدند تا به ۲ خانه دچار آبگرفتگی و پنج دستگاه خودرویی گرفتار در گل و لای امدادرسانی کنند.

وی از اسکان اضطراری سه خانوار عشایر ساکن روستای قره اونه بخش تیکمه داش با چادرهای هلال‌احمر خبر داد و افزود: ۱۶ نفر از نجاتگران هلال احمر در این حادثه تا صبح امروز امدادرسانی کرده اند.

ستاد مدیریت بحران بستان آباد هم از مردم این شهرستان خواست در ساعات آینده از اتراق در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

۳۱ اردیبهشت امسال هم سیل ۲ ساختمان مسکونی را در بستان آباد تخریب کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: