سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۱۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
عجب شیر پرس - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در سه ماهه اول سال جاری، ۳ هزار و ۹۸۴ فقره سند برای مساحت بیش از۵ هزار و ۹۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی تثبیت مالکیت شده و برای آنها سند اراضی کشاورزی صادر شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، خسرو شهبازی با اشاره به مزایای سند دار شدن اراضی کشاورزی، افزود: سنددار کردن اراضی کشاورزی، ایجاد بستر مناسب در راستای خدمت رسانی بهتر به کشاورزان و همچنین جلوگیری از معضل زمین‌خواری است.

وی ادامه داد: طبق آمار اداره ثبت اسناد و املاک استان ،برای حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی به مساحت بیش از ۵۰۰ هزار و ۵۷۵ هکتار در بیش از ۴۱ هزار و ۳۴۰ قطعه سند تک برگ با کاربری کشاورزی صادر شده است.

شهبازی تاکید کرد: از ابتدای اجرای رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال ۹۴ تاکنون ، تعداد ۲۵ هزار و ۱۹۸ فقره پرونده به مساحت بیش از ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی بهره برداران، در راستای تفاهم نامه منعقده ، به ادارات ثبت اسناد و املاک در سطح شهرستان ها معرفی شده است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، از سال ۱۴۰۱ تا کنون ، ۷ هزار و ۹۴۴ فقره پرونده به مساحت ۱۲ هزار و ۲۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و سند دار شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: