چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۱۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
عجب شیر پرس - دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان ایلام از افزایش هفت درصدی تشکیل پرونده های قاچاق کالا در استان ایلام طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جوهر نادری روز چهارشنبه اظهار داشت: سال جاری ۳۵۶ پرونده قاچاق به ارزش ۸۱ میلیارد تومان در سطح استان تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد داشته است.

وی افزود: لوازم خانگی، پوشاک، مواد خوراکی، کود شیمیایی، دارو و لوازم خودرو از مهمترین کالاهای قاچاق شده در استان طی سال جاری بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان ایلام در مورد سرنوشت کالاهای قاچاق در استان نیز یادآور شد: کالاهایی که بلاصاحب، صاحب متواری و مجهول المالک هستند، باید تحویل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شود.

نادری تاکید کرد: کالاهای کشف شده فاسدشدنی نیز امحا می شوند، تعدادی از کالاها نیز صادر و یا به صورت محدود در داخل به فروش گذاشته می شوند.

در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید داخلی طرح هایی با هدف مبارزه با عرضه کالای قاچاق و حمایت از تولید کنندگان داخلی توسط ماموران انتظامی در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

گفتنی است ؛ سال جاری ۱۰ مرحله طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اجرایی شده و ۲۲۴ قاچاقچی نیز در استان دستگیر شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: