جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق گفت: میانگین افزایش مصرف برق استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج و نیم درصد و بیشتر از میانگین کشور در سالجاری است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید محمد حسینی نژاد روز یکشنبه افزود: میانگین مصرف برق مشترکان شرکت توزیع برق در کشور از ابتدای امسال تاکنون چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که این مقدار در استان سمنان، یک نیم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه استفاده از دور کند کولر آبی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کولر را به همراه دارد، تاکید کرد: مشترکان بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی با رعایت الگو و مدیریت مصرف در پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی همراهی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان اظهار کرد: تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتیگراد (دمای رفاه) روشی دیگر برای مدیریت مصرف برق است و با رعایت همین راهکارهای ساده، امکان دست کم ۱۰ درصد صرفه‌جویی وجود دارد.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: مصرف برق باید به منظور پایداری شبکه برق کاهش یابد، چرا که اگر همکاری نباشد و مصرف افزایش یابد و خارج از کنترل باشد برای جلوگیری از فروپاشی شبکه، به ناچار برق قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با درخواست از مردم استان برای مصرف بهینه برق در تابستان گفت: همکاران صنعت برق استان، همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند که تابستان امسال با کمترین مشکل و اعمال خاموشی سپری شود.

۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد صنعتی، ۱۴ درصد تجاری و ۵۹ صدم درصد روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: