شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
عجب شیر پرس - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی و نابودی بیش از یک تُن انواع فرآورده‌های دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز برای مصرف خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمدرضا رشیدی اظهار کرد: کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هدف تأمین سلامت شهروندان در بازدیدهای میدانی به‌طور مستمر واحدهای صنفی عرضه فرآورده‌های مربوط به حوزه غذا و دارو را بازرسی کردند.

وی افزود: کارشناسان این معاونت با همکاری صاحبان داروخانه‌های منطقه کاشان داروهای تاریخ گذشته، انواع فرآورده‌های دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق را جمع‌آوری و معدوم کردند.

رشیدی تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا مشاهده محصولات قاچاق یا تاریخ گذشته مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به شماره تلفن ۵۵۴۷۰۲۱۲  گزارش کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ایمنی مواد غذایی بخش مهم و محوری در امنیت غذایی کشورها به شمار می‌رود و اطلاعات تغذیه‌ای روی بسته‌بندی محصولات غذایی با هدف تأمین سلامت جامعه است بنابراین باید به این اطلاعات توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کالاهای قاچاق و غیراستاندارد آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای شهروندان دارد و سیستم اصالت کالا برای کنترل کالاهای قاچاق ایجاد شده که راهکار مؤثری برای سلامت کالا است و با استفاده از این برچسب‌ها از تقلب افراد سودجو در تولید، واردات و پخش انواع کالای مصرفی جلوگیری می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: