شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
عجب شیر پرس - سابریست طلایی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا با تاکید بر اینکه در این مدت فشار زیادی روی او و تیم ملی بوده، گفت: با عملکردمان در پیکارهای قهرمانی آسیا پاسخ خوبی به هجمه‌ها دادیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علی پاکدامن روز شنبه در واکنش به اتفاقات اخیر رشته شمشیربازی و موفقیت سابریست‌های ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا خاطر نشان کرد: این یک افتخار برای سابر ایران بود و خوشحالیم که توانستیم پاسخ خوبی به هجمه‌هایی که علیه ما بود، بدهیم.

وی ادامه داد: بدون شک رقابت در قهرمانی آسیا کار آسانی نیست چرا که همه تیم‌ها برای کسب موفقیت و نشان دادن ظرفیت و پتانسیل خود به میدان آمده بودند، در این مدت امین قربانی سرمربی تیم ملی اسلحه سابر تلاش بسیاری کرد تا موفقیت‌های قبلی ادامه داشته باشد و در این مسابقات نشان دادیم سابر ایران در مسیر درست قرار دارد.

او تصریح کرد: زمانی که پیمان فخری رفت، قربانی کار را در دست گرفت و در این مدت خیلی تلاش کرد تا همه چیز طبق اصول پیش برود. از سویی دیگر فدراسیون در راس خود شاهد تغییر و تحول بود و یک فرد با تجربه در شمشیربازی کار را بر دست گرفت که در بسیاری از مواقع می‌تواند کمک‌ حال ما باشد که تا امروز هم چنین بوده است.

ملی‌پوش سابر ایران همچنین با اشاره به رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ تاکید کرد: در آن مسابقات دوبار تجربه باخت برابر حریف کره‌ای را داشتم و طبیعی بود در این مسابقه از نظر شرایط روحی کمی در فشار باشم اما در این مسابقه روند کار به شکل متفاوتی پیش رفت و موفق شدم انتقام آن دو شکست قبلی را بگیرم.

پاکدامن در خصوص اینکه کسب مدال طلای انفرادی قهرمانی آسیا، گفت: یکی از مشکلات من همین بود، چون مدال طلای انفرادی را گرفته بودم فشار زیادی را روی خودم حس می‌کردم، رقابت ما با کره و تیم‌های مطرح آسیا خیلی سخت است چراکه آنها با تیمی کاملا مجهز و آماده راهی مسابقات می‌شوند و حتی چند ماساژور با خود می‌آورند اما ما همیشه در شرایط خاصی اعزام می‌شویم و این اختلاف‌ها از هر نظر روی تیم اثر خود را دارد.

او در خصوص اینکه شرایط کسب سهمیه تیم ملی سابر ایران برای حضور در المپیک چگونه خواهد شد، تاکید کرد: برای رسیدن به پاریس باید ۷ میدان را تجربه کنیم که تا امروز دو رویداد را پشت سرگذاشتیم، امیدوارم بتوانیم در قهرمانی جهانی به جمع ۴ تیم پایانی راه یافته و در نهایت فینالیست شویم تا حضورمان در المپیک پاریس قطعی شود در غیر این صورت باید دید چه خواهد شد و امیدوارم همین روند را بتوانیم ادامه دهیم.

ملی‌پوش سابر ایران با تاکید بر تلاش‌ ورزشکاران و فشار تمرینات گفت: ملی‌پوشان نشان دادند ظرفیت بالایی دارند و اگر حمایت بیشتری از آنها شود سکوی جهانی را هم در اختیار خواهند گرفت.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران متشکل از علی پاکدامن، محمد فتوحی، محمد رهبری و فرزاد باهر ارسباران، پس از برد مقابل تیم ملی ژاپن در فینال قهرمانی آسیا به مصاف کره‌جنوبی رفت و با شکست مقابل این تیم به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. پیش از این و در انفرادی سابر نیز پاکدامن و رهبری موفق به کسب یک نشان طلا و برنز شده بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: